|
آزادکاران دیده می شوند؛
آغاز سومین جشنواره فریلنسرها در ایران
تعداد بازدید : 0
برای سومین بار، جشنواره فریلنسرهای ایران برای فرهنگ سازی و انتخاب بهترین فریلنسر کشور برگزار می شود.همه گیری کرونا شکل و شمایل بازار کار را تغییر داده است. بسیاری از کسب وکارها مجبور به تعدیل نیرو شدند، بخشی از کسب وکارها به دور کاری رضایت دادند و بسیاری از کارکنان با تجربه عدم حضور در محیط های کاری، به آینده ای متفاوت از روند کاری گذشته فکر می کنند.
فریلنسری یا آزادکاری که با توسعه اینترنت به ادبیات اقتصادی جهان پا گذاشته، سال هاست که استفاده هرچه بیشتر از فناوری، درآمدزایی، پایان بخشیدن به فروش وقت و عرضه تخصص را توصیه می کند. همه گیری کرونا باعث شده این نوع از اشتغال، بیش از همیشه مورد توجه قرار بگیرد. آزادکاری در سراسر جهان، مرحله گذار را طی می کرد اما همه گیری کرونا به آن شتاب بخشیده است.
در ایران پتلفرم های اتصال کارفرما و کارجو، برای توسعه آزادکاری ایجاد شده است. هم چنین برای سومین بار، جشنواره فریلنسرهای ایران برای فرهنگ سازی و انتخاب بهترین فریلنسر کشور برگزار می شود. دور نخست این جشنواره در سال 97 با برگزیده شدن پتلفرم پونیشا به کار خود پایان داد. هم چنین در دوره دوم، پارسکدرز به عنوان بهترین پتلفرم انتخاب شده است.
برنامهنویسی،طراحی، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، مدلسازی سه بعدی،تصویرسازی و عکاسی از حوزه های اصلی است که بهترین فریلنسر در آن انتخاب می شود. برگزار کنندگان جشنواره در نشست خبری اعلام کردند یکی از اهداف آن ها افزایش سطح اعتماد بین کارفرما و فریلنسرهاست. به گفته الهام غفارزاده دبیر اجرایی این جشنواره، حس دیدهشدن و اهمیت قائل شدن برای فریلنسرها یکی از مهمترین اهداف این جشنواره است تا این فرهنگسازی انجام میشود و کارفرماها و فریلنسرها در فضای بهتر و سالمتری فعالیت کنند.
سومین جشنواره 21 اسفندماه سال جاری با اعلام پتلفرم ها و فریلنسرهای برگزیده به کار خود پایان می دهد.
قلاب
چطور محصولی عادت آفرین طراحی کنیم؟
تعداد بازدید : 0
نویسنده:
نیر ایال/ ریان هاور
در جهان دگرگون شونده امروز، بیشتر بنگاه ها به این نتیجه رسیده اند که ارزش اقتصادی آنها تا حد زیادی به میزان پایداری و شدت عادت هایی که در کاربران خود ایجاد می کنند بستگی دارد. کسب وکارها برای جلب وفاداری مشتریان و ایجاد محصولی که به صورت مرتب استفاده شود، نه تنها باید بیاموزند که چه چیزی کاربر را به انجام کاری مشخص وا میدارد، بلکه باید آنچه را موجب ایجاد حس بیقراری برای انجام آن کارِ مشخص میشود نیز به خوبی شناسایی کنند. این کتاب، روش های وفادار کردن کاربران و مشتریان را بررسی کرده است و به این پرسش مهم پاسخ داده است که چگونه محصولی عادت آفرین طراحی کنیم.
تعداد معاملهگران بازار سهام از ۳۲ میلیون کد عبور کرد
۲۰ میلیون نفر بورساولی
تعداد بازدید : 0
تلاش سرمایهگذاران برای حفظ ارزش سرمایه در دست از یکسو و تبلیغات گسترده دولتی ازسوی دیگر سبب شد تا در ۱۰ ماه سپریشده از سال۹۹، بیش از ۲۰میلیون نفر به جمعیت بورسبازان افزوده شود. آمارها نشان میدهد تنها در دیماه شاهد صدور ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار کد بورسی جدید بودیم که گویای رشد ۳۱ درصدی نسبت به آخرین ماه پاییز بود. از این رو مجموع کدهای معاملاتی به ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافت. این ارقام زمانی قابلتوجه میشود که بدانیم تعداد صدور کدهای جدید در مجموع سال گذشته ۸۲۱ هزار فقره بوده است. در این میان اما تنها جذابیت بازار سهام برای کسب سود نبود که سبب رشد کدهای صادره شد. اجبار برای سجامی شدن سهامداران عدالت را میتوان از دیگر دلایل افزایش بورسبازان عنوان کرد.
۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت در کمیسیون تلفیق به ۷ میلیون نفر کاهش یافت
جاماندگان «عدالت» آب رفتند
تعداد بازدید : 0
طرح پر سر و صدای بهارستاننشینان برای جاماندگان سهام عدالت که قرار بود شامل ۲۰ میلیون نفری شود که شرایط دریافت این سهام را داشتند اما جامانده محسوب میشدند، هنوز به صحن علنی مجلس نرسیده آب رفت و کمیسیون تلفیق با گنجاندن پیشنهادی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرد سهام عدالت به ۷ میلیون نفر جامانده تعلق گیرد. ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون تلفیق پیشبینی میکند با مصوبه این کمیسیون، طرح ساماندهی سهام عدالت از دستورکار خارج شود، چرا که به گفته او خواسته طراحان طرح برآورده میشود! این در حالی است که طراحان طرح ساماندهی سهام عدالت به دنبال ارائه برگه سهام عدالت به ۲۰ میلیون نفر بودند؛ یعنی سه برابر آنچه کمیسیون تلفیق مشخص کرده است. طرح ساماندهی سهام عدالت یا همان جاماندگان سهام عدالت، بعد از آنکه بازار سرمایه محلی امن برای سرمایهگذاری مردم معرفی شد، از سوی نمایندگان مجلس یازدهم پیگیری شد تا در تبوتاب رشد عجیب شاخص کل بورس، آنان نیز از قافله عقب نمانند و تحفهای برای مردمی که همه امید خود را به بورس بسته بودند، داشته باشند. این طرح از سوی تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی با نام ساماندهی سهام عدالت تدوین و قرار شد بر اساس آن ۲۰ میلیون نفر از کسانی که در مرحله اول از دریافت سهام عدالت بازماندند، برگههای جدید دریافت کنند.
وعده اولیه؛ ۲۰ میلیون جامانده
سیدغنی نظریخانقاه، عضو هیاترئیسه کمیسیون اقتصادی تعداد جاماندگان سهام عدالت را ۲۰ میلیون نفر برآورد کرده و گفته بود: «تنها ۱۰ میلیون نفر از آنها که شامل ۶ میلیون نفر کارگر ساختمانی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کمیته امدادیها، ۲۰۰ هزار نفر بهزیستی و... میشوند، نتوانستهاند سهام عدالت را دریافت کنند.» او همچنین تاکید کرده بود برخی از این جاماندگان به دلیل اینکه تحت پوشش هیچ مرکزی قرار ندارند قابل شناسایی نیستند، بنابراین در کمیسیون اقتصادی مقرر شده با شناسایی و تایید کمیته امداد به این افراد هم سهام عدالت تعلق بگیرد. همچنین در بحث روستانشینان هم با توجه به کد ملی افراد این شناساییها انجام خواهد شد. مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفتوگو با «دنیایاقتصاد» همین تعداد ۲۰ میلیون نفر را تعداد جاماندگان سهام عدالت مشخص کرده بود. در حالی که به گفته این نماینده مجلس طرح ساماندهی سهام عدالت در نوبت بررسی قرار گرفته است اما اکنون در میانه بررسی لایحه بودجه سال آینده، اعضای کمیسیون تلفیق با تصویب پیشنهادی، درصددند دولت را مکلف کنند که در سال ۱۴۰۰ به ۷ میلیون نفر سهام عدالت بدهد.
تعداد بازدید : 0
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|
عناوین اصلی
اقتصاد آنلاین
پربیننده ترین
-
آغاز سومین جشنواره فریلنسرها در ایران
-
قلاب
-
۲۰ میلیون نفر بورساولی
-
جاماندگان «عدالت» آب رفتند
انتخاب هفته نامه :