|
امکان حضور در مجامع ۳۶ شرکت سرمایهپذیر؛
سهام عدالتیها در چه شرایطی سود مجمع دریافت میکنند؟
تعداد بازدید : 1
در فصل برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه شرکتهای بورسی به سر میبریم و امکان حضور آن دسته از مشمولان سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، در مجامع ۳۶ شرکت سرمایهپذیر فراهم شده است.
بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، مشمولان سهام عدالت در روش مستقیم از همه حقوق و مزایای سهامداری (شامل امکان حضور در مجمع، رأیدهی و …) برخوردار شدند. بنابراین این افراد میتوانند در مجامع عمومی ۳۶ شرکت سرمایهپذیر سهام عدالت، شخصا حضور یافته و از طریق اعمال رأی خود در تصمیمگیریهای این شرکتها مشارکت کنند. به گفته محسن انصاری مهیاری، مدیر نظارت بر ناشران، شرکتهای سرمایهپذیر سهام عدالت، باید اطلاعات سهامداران عدالت به روش مستقیم و سایر سهامداران خود را از شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت کرده و در سامانه سهام خود جهت برگزاری مجامع عمومی اعمال کنند. بر اساس این گزارش، حدود ۱۹ میلیون از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت در فرایند آزادسازی این سهام، روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده و به طور مستقیم سهامدار ۳۶ شرکت سرمایهپذیر سهام عدالت شدند. بنابراین میتوانند در مجامع عمومی عادی سالیانه شرکتهای مذکور مشارکت کنند.
لازم به ذکر است که شرکتهای بورسی، سالانه مجمعی را برای اتخاذ تصمیماتی در رابطه با میزان تقسیم سود برگزار میکنند که به نتیجه حاصل از آن، سود مجمع گفته میشود. این سود به سرمایهگذارانی تعلق میگیرد که تا روز مجمع مالک سهام آن شرکت باشند.
یکی دیگر از پرسشهای مهم سهامداران عدالت، زمان دوباره فروش سهام عدالت است که به نظر نمیرسد در روزهای باقیمانده تا پایان دولت تغییر خاصی در آن رخ دهد.
دولت حسن روحانی چند سال دنبال آزادسازی سهام عدالت بود، بالاخره در اردیبهشت پارسال با دستور رهبری در یک اقدام فوری سهام عدالت را آزاد کرد که در یک سال پایانی دولتش به معیشت گروهی از مردم به بزرگی ۵۰ میلیون سهامدار کمکی کند. اما نه تنها این نتیجه حاصل نشد بلکه سهامداران ناامیدتر از قبل شدند.
امیدی به شروع فروش سهام عدالت در ۱۸ روز باقی مانده از دولت نیز وجود ندارد. به احتمال زیاد سهامداران باید از نیمه دوم مرداد منتظر تصمیم رئیسجمهور جدید درباره بورس باشند.
دیپلماسی تجاری
از اهداف تا ابزارها
تعداد بازدید : 1
نویسنده:
وحید بزرگی
در کتاب حاضر، مؤلف با بررسی روندهایی مانند جهانیشدن، گسترش همکاریهای تجاریـ منطقهای و ظهور زنجیرههای جهانی ارزش نشان میدهد که در جهان امروز اهمیت دیپلماسی اقتصادی و تجاری بسیار افزایش یافته است. بر این اساس، موضوع دیپلماسی اقتصادی یا تجاری به یکی از کانونهای توجه نهتنها نظریهپردازان بلکه دستاندرکاران ـ دولتی و غیر دولتی ـ تبدیل شده است و دیپلماتهای کشورها بهطور فزایندهای وقت خود را به مسائل اقتصادی و تجاری اختصاص میدهند. با این دیدگاه، کتاب دیپلماسی تجاری چارچوبی برای سیاستگذاری و تدوین دیپلماسی تجاری ارائه میکند و در این راستا به تبیین عناصر و مؤلفههای مختلف دیپلماسی تجاری، از تعریف و اهداف و دستور کار دیپلماسی تجاری گرفته تا بازیگران و راهبردها و ابزارهای آن، میپردازد.
رئیسی با میراث ظریف چه خواهد کرد؟
عملیات ریکاوری برجام در اغماء!
تعداد بازدید : 1
یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرده است که مقامات ایرانی به اطلاع هماهنگکننده اتحادیه رساندهاند که تا زمان روی کار آمدن دولت جدید مایل به ازسرگیری گفتگوهای احیای برجام در وین نیستند.
همچنین آنطور که از گزارشهای رسانههای بینالمللی برمیآید، مقامات غربی شرایط را نگرانکننده میدانند و به باور آنها «امیدهای یک توافق سریع -یا هر توافقی- در حال کمرنگ شدن است». و به این ترتیب، توافق هستهای که علیرغم خروج یکجانبه دولت دونالد ترامپ از آن، پیریزی و پیگیری کمپین فشار حداکثری [که تاکنون نیز کمابیش ادامه یافته]، نقض تدریجی تعهدات هستهای از سوی ایران، و تاخت و تاز مخالفان توافق اعم از تحرکات مخرب محور عبری-عربی تا اقدامات سیاسی نئوکانها و شاهینهای جنگطلب واشنگتن، توانسته بود در وضعیت اغماء به حیات نباتی خود ادامه دهد، اکنون، چند هفته پس از اینکه احتمال احیای این توافق تاریخی به اوج خود رسیده بود، امیدها بطور فزاینده در حال رنگ باختن است.
عرضه محصولات 150 هزار کسب کار ایرانی تنها در یک پلتفرم
رشد 60 درصدی سهم خرده فروش های آنلاین از بازار در سال کرونایی
تعداد بازدید : 1
49 هزار فروشگاه آنلاین در ایران دارای نماد اعتماد الکترونیکی است که سهم آن ها از کل بازار خرده فروشی در کشور 3.2 درصد است. این سهم با رشد 60 درصدی، از 2 درصد در سال 98 به 3.2 درصد در سال 99 رسیده است. توسعه تدریجی خرده فروشی های آنلاین در سال 99 بیشتر ناشی از همه گیری ویروس کرونا و استقبال بیشتر مردم از خریدهای آنلاین بوده است. براساس گزارشی که دیجی کالا از عملکرد خود در سال 99 منتشر کرده، این فروشگاه دیجیتال، پرمخاطب ترین فروشگاه آنلاین ایران و منطقه است.
در این گزارش عملکرد دیجی کالا، دیجی استایل، دیجی پی و فیدیبو، دیجی نکست، دیجی پی، دیجی کالا مگ، دیجی اکسپرس، کمدا پلتفرم خرید و فروش، اسمارتک، پیندو در آیینه آمار و ارقام منعکس شده است. در دیجی استایل 2 هزار و 300 برند مدو پوشاک فعالیت می کنند و بیش از 170 هزار کالا در این پلتفرم خرید پوشاک عرضه می شود. هم چنین در فیدیبو، بیش از 100 هزار محتوای ارائه شده است و فیدبیو با بیش از یک هزار و 180 ناشر همکاری می کند. از طریق پتلفرم خدمات پرداخت هوشمند دیجی پی تاکنون بیش از 3.300 میلیارد ریال اعتبار به کاربران دیجی کالا برای خرید اقساطی تخصیص داده شده است. بیش از 422 هزار ثبت نام برای دریافت اعتبار برای خرید اقساطی در سال 99 در این پلتفرم ثبت شده است.
در دیجی کالا 8 هزار و 200 نفر به طور مستقیم برای دیجی کالا کار می کنند. 4 میلیون و 500 کالای متنوع در دیجی کالا عرضه می شود. 150 هزار کسب وکار ایرانی در دیجی کالا محصول خود را عرضه می کنند و تعداد بازدیدهای ماهانه دیجی کالا به بیش از 30 میلیون بازدید رسیده است. تنها در یکی از روزهای پاییز دیجی کالا 17 میلیون و 267 هزار بازدید از وب سایت و اپلیکیشن را ثبت کرده که متوسط زمان بازدید از وب سایت 8 دقیقه و 36 ثانیه بوده است. همچینن در این روز یک میلیون و 586 هزار کالا از دیجی کالا سفارش داده شده است. ارزش خالص کالای فروخته شده در دیجی کالا تا پایان سال 99، 151 درصد رشد کرده که گویای افزایش 2.5 برابری است. فروش خالص ریالی دیجی کالا در هشت سال گذشته به طور متوسط در هر سال 107 درصد بیشتر شده است.
تعداد بازدید : 0
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|
عناوین اصلی
اقتصاد آنلاین
پربیننده ترین
-
سهام عدالتیها در چه شرایطی سود مجمع دریافت میکنند؟
-
دیپلماسی تجاری
-
عملیات ریکاوری برجام در اغماء!
-
رشد 60 درصدی سهم خرده فروش های آنلاین از بازار در سال کرونایی
انتخاب هفته نامه :