سرپرست شهرداری کرمان خبر داد
تورهای گردشگری کرونازیستی کرمان جایزه ملی برد
سرپرست شهرداری کرمان اعلام کرد: پروژه تورهای گردشگری کرونازیستی این شهرداری در نخستین دوره جایزه ملی مدیریت شهری اسلامی- ایرانی صاحب مقام اول شد.
نخستین دوره جایزه ملی مدیریت شهری اسلامی - ایرانی به همت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مجمع جهانی شهرهای اسلامی برگزار شده است.
آنطور که شهرداری کرمان پیشتر اعلام کرده بود پروژه گردشگری کرونازیستی با هدف حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده صنعت گردشگری، توسعه گردشگری شهری و تنوع محصولات گردشگری به‌ویژه حوزه ارزشی با توجه به وجود مرقد مطهر سردار دل‌ها ، شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان و همچنین ارتقای جایگاه گردشگری در برنامه‌های مدیریت شهری و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در دوران کرونازیستی انجام گرفته است.
نخستین قدم در اجرای این پروژه، بخشودگی عوارض کسب‌وکارهای گردشگری اعلام شده بود.
همچنین در این طرح به‌منظور آگاهی‌ بیشتر شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به ویژگی‌ها و مولفه های مهم راهنمایان گردشگری، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان، از راهنمایان گردشگری به‌عنوان «راهنمایان سلامت شهروندی» استفاده شد.
راهنمایان سلامت شهروندی در برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای مختلف و مراکز پُرتردد حضور پیدا می‌کردند؛ ضمن اینکه حضور ۲ راهنمای سلامت شهروندی ناشنوا از ویژگی‌های این طرح بود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری کرمان به نقل از محسن پوراسماعیلی سرپرست این شهرداری، بر اساس اعلام دبیرخانه دائمی جایزه مدیریت شهری اسلامی ایرانی، نتایج نخستین فراخوان جایزه مدیریت شهری اسلامی - ایرانی ازسوی هیأت داوران در هشت کارگروه تخصصی گردشگری، دیپلماسی شهری، هنر و هویت شهری، میراث فرهنگی، محیط زیست، توسعه و عمران شهری و معماری و شهرسازی اعلام شد.
وی افزود:  جایزه مدیریت شهری اسلامی- ایرانی با تأکید بر آموزه‌های سبک زندگی اسلامی- ایران و با اهدافی همچون کاربردی کردن آموزه های سبک زندگی اسلامی - ایرانی و سند الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، کمک به ارتقای تعامل و تشریک‌مساعی تخصصی در جامعه علمی و اجرایی مدیریت شهری اثربخش و نیز انتقال تجارب به سایر کشورهای اسلامی برنامه ریزی شده است.
قرار است همزمان با روز جهانی شهرها در آبان ماه از شهرداری‌های حائز جایزه ملی مدیریت شهری اسلامی-ایرانی، تقدیر به‌عمل آید.