با توزیع ۱۸۷ پنل‌ خورشیدی انجام شد
پایان تاریکی سیاه چادرهای عشایر جیرفت
مدیر اداره برق شهرستان جیرفت از توزیع ۱۸۷ دستگاه تامین برق عشایر کوچ‌رو (سامانه پنل‌های خورشیدی) بین عشایر این شهرستان خبر داد.
غلامعباس انجم شعاع در گفت و گو با ایرنا اعتبار خرید پنل های خورشیدی توزیع شده بین عشایر جیرفت را ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و قیمت هر دستگاه را هشت میلیون و ۸۸۵ هزار تومان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد اعتبار خرید پنل های خورشیدی عشایری را سازمان توانیر تامین کرده است، اظهار داشت: عشایر فقط ۱۰ درصد ارزش ریالی این دستگاه ها را پرداخت می کنند.
مدیر اداره برق شهرستان جیرفت تصریح کرد: پنل های خورشیدی نسب شده در جوار چادرهای عشایر جیرفت قابل حمل بوده لذا عشایر در هنگام کوچ می توانند این دستگاه ها را با خود جابجا کنند.
وی به ویژگی پکیج های قابل حمل برق اشاره کرد و گفت: برق خروجی این سیستم ها برای مصرف کننده های پنج ولت و ۱۲ ولت طراحی شده است.
انجم شعاع مهمترین مصارف سیستم های خورشیدی برق رسان قابل حمل را برای عشایر روشنایی لامپ های LED ۱۲V و شارژ انواع موبایل و گوشی همراه برای خروجی پنج ولت اعلام کرد.
وی با بیان اینکه این سیستم یک پکیج آماده و قابل حمل سولار است افزود: این سیستم نور مناسبی را در ساعات شب فراهم می کند و دارای شارژر انواع موبایل است.
انجم شعاع از مهمترین مزیت های این پکیج های تامین برق را وزن اندک، قابل حمل بودن و نصب آسان این دستگاه ها برشمرد و اظهار داشت: این مزیت به مصرف کننده کمک می کند تا بدون نیاز به متخصص به راحتی بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کنند.