رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بم:
طرح برخورد با دلالان خودرو صفر در بم کلید خورد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) بم گفت: ضرورت شناسایی، ساماندهی و برخورد قانونی با هدف از بین بردن اختلاف قیمت در کارخانه و بازار آزاد باعث شد طرح برخورد با دلالان خودروهای صفر در این شهرستان به مرحله اجرا درآید.
از جمله اهداف اجرای این طرح کاهش فاصله قیمتی خودرو صفر کارخانه با بازار آزاد اعلام شده که در برخی مواقع به ۲ برابر قیمت کارخانه افزایش یافته است.
علیرضا پشتیبان رئیس اداره صمت بم توضیح داد: برای نخستین بار در ساماندهی وضعیت نابسامان قیمت انواع خودرو، این اداره با همکاری نیروهای بسیجی ناحیه مقاومت سپاه بم، با نمایشگاه دارانی که خودروهای صفر را به قیمت بازار آزاد در معرض فروش قرار داده‌اند برخورد قانونی لازم را انجام داد.
وی یکی از دغدغه های جامعه را قیمت‌های نامتعارف خودرو دانست و اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما فروش خودروهای صفر  با دو نرخ قیمت کارخانه و قیمت آزاد مرسوم شده که این خود اصلی‌ترین عامل نوسان قیمت خودرو به شمار می رود و باعث سوءاستفاده و ایجاد رانت های میلیاردی در این زمینه می شود.
۲ نرخی بودن از دلایل افزایش قیمت خودرو 
رئیس اداره صمت بم بیان کرد: ۲ نرخی بودن قیمت خودرو باعث افزایش مستمر قیمت آن و همچنین به‌عنوان شاخص افزایش افسار گسیخته قیمت‌های دیگر شده است.
پشتیبان بیان کرد: به همین منظور با ابتکار اداره صنعت، معدن و تجارت بم و به علت جلوگیری از سوء استفاده دلالان خودرو، نمایشگاه‌داران از قرار دادن خودرو صفر در جلو نمایشگاه منع شدند.
وی توضیح داد:طبق قانون خودرو صفر باید در نمایندگی با قیمت کارخانه و بدون دریافت هیچ سودی  به دست مصرف کننده نهایی برسد.
پشتیبان افزود: طی بازرسی از مکان‌های صنفی با همه صاحبان نمایشگاه که موارد صنفی از جمله درج نکردن قیمت خودرو و را رعایت نکرده بود یا در تنظیم قولنامه‌های خرید و فروش بابت مبلغ کمیسیون ابهام وجود داشت برخورد قانونی صورت گرفت و پرونده تخلف برای این افراد تشکیل شد.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره صمت بم درج نکردن قیمت خودرو را نتیجه نبود کارشناسی دقیق و مسئولانه دانست که در ازای دریافت مبلغ کمیسیون رخ می دهد و گفت: این طرح برای جلوگیری از موارد بعدی از جمله کلاهبرداری در زمینه فروش کالای مشکل دار و تشکیل پرونده‌های قضایی متعدد در دادگاه‌ها که با بی مسئولیتی روی می دهد اجرایی شده است. رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بم به افزایش بی رویه قیمت‌ها در نتیجه طمع لجام گسیخته و ورود تولیدات کارخانه به بازار آزاد توسط عده ای سودجو اشاره کرد و اظهارداشت: در تنظیم قولنامه ‌های خرید و فروش بابت مبلغ کمیسیون ها ابهاماتی وجود دارد زیرا باقیمت بالاتر سود نمایشگاه دار نیز بیشتر می شود و نمایشگاه دار براساس درصد فروش کمیسیون دریافت می کند.
پشتیبان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، طرح ممنوعیت دلالی خودرو صفر برای نخستین بار در بم در حال اجراست زیرا قیمت خودرو کارخانه تقریبا نصف قیمت آزاد است و این موضوع یکی از دلایل شکل گیری فساد در این صنعت و افزایش افسار گسیخته قیمت های خودرو به شمار می رود