در نیمه نخست ۱۴۰۰ انجام شد؛
انجام بیش از ۲۰ هزار آنالیز در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام‌کرد: این مرکز در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ هزار آنالیز از نمونه‌های اکتشافی و معدنی کشور را به انجام رساند. «مجید وفایی‌فرد» افزود: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در ۶ ماهه گذشته، با نقش‌آفرینی در فرآیند اکتشاف پهنه‌های اکتشافی ایمیدرو به عنوان بازوی خدمات آزمایشگاهی و نیز ارائه خدمات آنالیز به معدنکاران، بیش از هفت‌هزار نمونه خدمات آنالیز شامل خردایش، نرمایش، آنالیز ICP-Mass ، ICP-OES، آنالیز طلا، مطالعات کانی‌شناسی، XRF،XRD، شیمی تر و گوگرد و غیره را انجام داد. وی گفت: این مرکز همچنین در مدت یاد شده، ۷۵ پروژه تحقیقاتی و خدماتی آزمایشگاهی و ۱۱ پروژه تحقیقاتی نیمه صنعتی در حوزه فرآوری را اجرایی کرد.
انعقاد ۴ تفاهم نامه و قرارداد همکاری پژوهشی
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به انعقاد چهار تفاهم‌نامه همکاری منتج به قرارداد با مراکز تحقیقاتی، موسسه‌ها، نهادها و غیره، تصریح‌کرد: این تفاهم‌نامه‌ها شامل خدمات تحقیقاتی فنی اقتصادی و مطالعات آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی، ارائه گزارش و تفسیر نتایج احداث کارخانه فرآوری سیدریت و بازفرآوری هماتیت کم‌عیار مجتمع سنگ‌آهن سنگان و غیره است. وی ادامه‌داد: تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای دیگر با موضوع همکاری های مشترک در زمینه های آموزشی، پژوهشی، دانش بنیان، خدمات فنی آزمایشگاهی و غیره با شرکت «MMTE» ، فولاد مبارکه ‌و هلدینگ معنا (معدن، نوآوری و اندیشه) در راستای توسعه زیست بوم نوآوری در معادن و صنایع معدنی منعقد شد.
اجرای طرح‌های جدید تحقیقات فرآوری
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی با اشاره به طرح‌های تحقیقات فرآوری این مرکز گفت: این طرح‌ها شامل تحقیقات فرآوری برای احداث کارخانه سرباره مس خاتون‌آباد، احداث کارخانه خط ۲ فلوتاسیون میدوک شرکت بابک مس ایرانیان، معدن شماره ۵ گل‌گهر و طرح آزمایش‌های فرآوری سنگ‌آهن معادن سنگان شرکت اپال پارسیان است.