در دولت سیزدهم؛
خبری از تغییر معاون علم و فناوری رییس جمهور نیست
 
سورنا ستاری از سال 92 تاکنون، به عنوان معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در دولت یازدهم و دوازدهم مشغول به کار است و به نظر می رسد، در دولت سیزدهم هم ماندگار است.
با گذشت دو ماه از آغاز کار دولت سیزدهم، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری هم چنان با مدیریت گذشته به کار خود ادامه می دهد و اخباری از تغییر ریاست این معاونت منتشر نشده است.
 سورنا ستاری از سال 92 تاکنون، به عنوان معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در دولت یازدهم و دوازدهم مشغول به کار است و به نظر می رسد، در دولت سیزدهم هم ماندگار است. پیش از سورنا ستاری، نسرین سلطانخواه و صادق واعظ زاده در دولت های نهم و دهم، معاونان علم و فناوری رییس جمهور وقت بودند.
توسعه پارک های علم و فناوری، حمایت مالی از استارتاپ ها در قالب تسهیلات صندوق شکوفایی و نوآوری و تلاش برای توسعه اقتصاد دانش بنیان  و صادرات شرکت ها، و پیوند دانشگاه ها با صنایع بزرگ  کشور، از مهم ترین اقدامات معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در سال های گذشته است.
 به گفته معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، بیش از 2 هزار و 400 نخبه ایرانی، با تلاش های این معاونت به کشور بازگشته و در استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های ایران مشغول به کار شده اند.
سورنا ستاری هم چنین از حامیان توسعه بخش خصوصی، سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های دانش محور و کاهش اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی با توسعه اقتصاد دانش بنیان است. هم چنین ستاری از توسعه فناوری و نوآوری، تغییر قوانین به نفع توسعه نوآوری و جذب هرچه بیشتر نخبگان ایرانی و بخش خصوصی حمایت می کند. با این وجود، تاکنون ستاری به طور مشخص درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که در یک ماه گذشته خبرساز شد، اظهارنظر نکرده است.
در سال های اخیر، بیش از 10 ستاد در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فناوری در کشور ایجاد شده است. براساس آماری که این معاونت اعلام کرده یک هزار  350 شرکت خلاق و نوآور، 170 شتابدهنده فناوری، 350 مرکز نوآوری، شش هزار و 302 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند. علاوه بر این،  براساس آمارهای موجود در سایت معاونت علم وفناوری ریاست جمهوری، یک هزار و 805 مورد همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور ثبت شده است.