چطور از مسیر اصلی منحرف نشویم؟
فلسفه استارتاپ شما چیست؟
بدون وجود چشم اندازی دقیق، پیش از رسیدن به سوددهی، بسیاری از استارتاپ ها از گردونه کار خارج می شوند.
 بدون داشتن اهداف مشخص، فرایند کار برای صاحب یک استارتاپ به انجام کارهای بی ربط و صرف زمان و هزینه برای نگه داشتن کسانی خلاصه می شود که هیچ حمایتی از شرکت نمی کنند.
 اما راه حل چیست؟ توسعه اهداف اصلی در شرکت که برگرفته از چشم انداز شرکت است، می تواند مسیر را برای حرکت شرکت های نوپا هموار کند.
رشد سریع عرضه محصولات و خدمات از اولویت های استارتاپ هاست.
 هیجانی که صاحبان استارتاپ ها نسبت به انجام این اولویت دارند، ممکن است آن ها را از اهداف اصلی که در فروش دارند، دور کند، از حجم منابع بکاهد و از کیفیت کار کم کند.
در بین همه استارتاپ ها، استارتاپی در این فرایند دچار این چالش ها نمی شود که بر اهداف اصلی و چشم انداز خود تمرکز کند.
 شرکتی که چنین چشم انداز و اهداف اصلی ندارد، شبیه به اسلحه ای عمل می کند که با شلیک یک گلوله سروصدای زیادی از آن می شنویم، اما در ادامه، چیز دیگری از آن نمی بینیم. به همین دلیل داشتن اهداف بلندمدت و عملیاتی برای همه استارتاپ ها ضروری است.
سایت کارآفرین در گزارشی نوشت در سال 2015، یک استارتاپ در حوزه عرضه محصولات نوآور به اسم کورکی، توانست در نخستین سال های فعالیتش 169.5 میلیون دلار سرمایه جذب کند. اما کورکی سرانجام با قیمت 4.7 میلیون دلار به فروش رفت. آنچه سرنوشت کورکی را به این نحو تغییر داد فقدان تمرکز و تکرار تولید یک نوع محصول بود که به تدریج تطابقش را با بازار و کیفیتش را از دست داد.
تجربه کورکی نشان داد هر محصول یا خدمتی که استارتاپ عرضه می کند، باید با اهداف اصلی آن هماهنگ شود. داشتن چشم انداز از نکات مهم در موفقیت استارتاپ هاست. زمانی که  می دانید چه می خواهید، مسیر روشن می شود. علاوه بر این، داشتن پایه و اساس سالم، اعتماد و اطمینان به کاری که درحال انجام است را بالا می برد. در این شرایط، هر انحرافی از مسیر اصلی، به سرعت اصلاح می شود.
هم چنین، غرق شدن در فعالیت های روزمره، به کاهش تمرکز کارآفرینان بر نکاتی می انجامد که در موفقیت آن ها نقش ایفا می کنند. یک کارآفرین نباید از موفقیت به خود ببالد و مغرور شود. درون نگری و بررسی گذشته، راز حرکت رو به جلوست. یافتن نکاتی که به شخصیت و فلسفه شرکت شکل می دهند، کلید درک بهتر چشم انداز آن است.