رییس پارک علم و فناوری استان کرمان عنوان کرد
سرمایه‌گذاری شرکت‌های پارک علم و فناوری کرمان در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
رییس پارک علم و فناوری استان کرمان 
عنوان کرد
سرمایه‌گذاری شرکت‌های پارک علم و فناوری کرمان در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
رییس پارک علم و فناوری کرمان گفت: ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های پارک در منطقه ویژه رفسنجان، در خصوص دوره‌های آموزش فرهنگ مهارت کسب و کار و شناخت بازار حاضر به همکاری با منطقه هستیم. نشست مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و رییس پارک علم و فناوری کرمان با موضوع تبادل ظرفیت‌های دو مجموعه برگزار شد.
سپهوند رییس پارک علم و فناوری کرمان نیز ضمن استقبال از همکاری با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار کرد: لازم است برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های فناور، یک شهرک تعریف و فازبندی شود و زیرساخت‌های آن نیز فراهم گردد. وی افزود: حوزه‌های فعالیت پارک علم و فناری اغلب در حوزه الکترونیک، معدن، کشاورزی و مواد شیمیایی است و منطقه می‌تواند تقاضاهای خود را در موارد نام‌برده مطرح کند. رییس پارک علم و فناوری کرمان همچنین به اهمیت دانش کسب و کار در کار اقتصادی اشاره و ابراز کرد: در خصوص دوره‌های فرهنگ مهارت کسب و کار و شناخت بازار حاضر به همکاری با منطقه هستیم، که شرکت‌های زیرمجموعه منطقه در این دوره‌ها شرکت کنند چراکه اطلاعات و دانش که بالا برود اعتمابه‌نفس و ریسک پذیری نیز افزایش پیدا می‌کند. "روح‌الله بهرام‌شاهی" مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به اهمیت دانش‌بنیان‌ها و استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور در حوزه صنایع اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در منطقه به‌طور جدی آن را دنبال کردیم ارتباط با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بود. به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: با همکاری مناطق ویژه بم و سیرجان با هدف استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر در حوزه‌های مختلف قصد داریم انجمن مناطق ویژه استان را تأسیس کنیم. بهرام‌شاهی یادآور شد: با همکاری پاک علم و فناوری یکی از مباحثی که شروع خواهیم کرد، آموزش در حوزه فرهنگ کسب و کار است.
 
 
برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸
معرفی ۲۰۰ هنرمند صنایع‌دستی کرمان
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از معرفی ۲۰۰ هنرمند صنایع‌دستی این استان برای دریافت ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به صندوق کارآفرینی امید خبر داد.
کاظم حسین‌زاده افزود: خوشبختانه تاکنون ۲ کارگاه بزرگ تولید گلیم شیریکی‌پیچ شهرستان سیرجان برای ساخت و تکمیل به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده‌اند که اعتبار پیش‌بینی شده برای این دو کارگاه بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی است. 
وی ادامه داد: این تسهیلات با مشارکت و همکاری وزارت میراث‌فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید و به منظور حمایت از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی، ایجاد اشتغال و عرضه و فروش صنایع‌دستی اعطا می‌شود.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: هنرمندانی که برای دریافت تسهیلات به معاونت صنایع‌دستی مراجعه، مدارک لازم را ارائه و ثبت نام کرده‌اند برای ادامه فرایند دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید رجوع کنند.
به گزارش ایرنا، حسین‌زاده خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ هزار هنرمند در ۷۰۰ کارگاه صنایع‌دستی این استان به صورت گروهی و انفرادی مشغول به فعالیت هستند.
 
 
بی مهری به هنرصنعت فرش دستباف؛
کوچ استادکاران فرش 
به کشورهای همسایه
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، افزایش قیمت مواد اولیه، عدم ثبات نرخ ارز و مصوبه تعهد ارزی را موجب کاهش صادرات فرش دانست و رفتن اساتید طراحی و استادکاران ماهر قالیباف به کشورهای همسایه را ناشی از بی مهری به هنرصنعت فرش دستباف عنوان کرد. عبدالله بهرامی اظهار کرد: طی سالهای گذشته عدم حمایت‌ از فرش دستباف باعث شده تا کاهش تولید و بی میلی بافندگان برای ماندن در این هنر صنعت را شاهد باشیم، از سوی دیگر افزایش قیمت مواد اولیه، نوسان نرخ ارز، تورم و مصوبه تعهد ارزی بانک مرکزی موجب کاهش صادرات شده است. وی با بیان اینکه بیشتر کارگاه های تولید فرش دستباف به دلیل شرایط موجود در حالت رکود قرار گرفته‌اند، از مسئولان امر و دولتمردان خواست تا برای حمایت از این کالای فاخر چاره‌ای بیاندیشند. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف در عین حال به خروج استادکاران فرش از کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل بی مهری‌هایی که در سالهای اخیر نسبت به فرش دستباف صورت گرفته، بسیاری از اساتید طراحی فرش و استادکاران ماهر قالیباف به کشورهای همسایه رفته‌اند.