با شعار «گل‌گهر، هم‌دلی، سلامت» انجام شد؛
حضور کاروان سلامت گل‌گهردر مناطق کم‌برخوردار
با شعار «گل‌گهر، هم‌دلی، سلامت» 
انجام شد؛
حضور کاروان سلامت گل‌گهردر مناطق کم‌برخوردار
 کاروان سلامت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در چهارمین برنامه خود در سال ۱۴۰۱ با شعار گل‌گهر، همدلی، سلامت این هفته در مناطق کم‌برخوردار منطقه دل مر از توابع کفه مر بخش گلستان سیرجان به ارائه خدمات رایگان سلامت پرداختند.
این تیم سلامت به همت مدیریت سلامت، ایمنی و محیط‌زیست شرکت شامل ۸ نفر از متخصصین و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان شرکت گل‌گهر بودند که خدماتی از جمله ویزیت، مراقبت‌های اولیه درمانی و توزیع اقلام بهداشتی ارائه کردند.
به گزارش روابط عمومی گل گهر، داروهای تجویز شده توسط تیم درمانی کاروان سلامت، توسط واحد بهداشت و درمان شرکت گل‌گهر از طریق داروخانه ها تهیه و تحویل بیماران مذکور شدند.
قرار است تیم درمانی این کاروان به صورت دوره‌ای در سایر مناطق کم‌برخوردار شهرستان نیز حضور یابند.
 
 
بین ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ زنجیره فولاد، اجرایی می شود؛
امکان‌سنجی تولید فولاد سبز
ایمیدرو پروژه «امکان‌سنجی تولید فولاد» سبز در کشور را با در نظر گرفتن پارامترهای فنی و اقتصادی در دستور کار قرار داده است. این مهم با همکاری ایمیدرو و شرکت های بزرگ زنجیره فولاد، اجرایی می شود.
به سبب آنکه صنعت فولاد یکی از تولیدکنندگان دی اکسید کربن جهان است و بین ۷تا ۸ درصد از کل دی اکسید کربن منتشرشده در سال را در جهان تولید می کند، اعمال یک رشته سیاست و قوانین برای جایگزینی فرآیند تولید فولاد کم کربن ضروری است. فولادسازان جهان نیز به منظور پیوستن به مسیر مهار گرمایش ۱.۵درجه ای کره زمین، تلاش چشمگیری را برای تغییر رویه به کار بسته اند.
برخی از بازیگران این حوزه فعلا روی روش احیای مستقیم مبتنی بر هیدروژن و توسعه این روش متمرکز شده اند. این رویکردی است که با استفاده از آن می توان میانگین جهانی تولید کربن را کاهش داد. تولید فولاد مبتنی بر هیدروژن به ویژه با هیدروژن پاک، یکی از حیاتی ترین و امیدوارکننده ترین راه حل ها برای کربن زدایی کامل صنعت فولاد است. با توجه به روند فزاینده انتشار دی اکسید کربن در ایران، ایمیدرو پروژه امکان سنجی تولید فولاد سبز در کشور را با لحاظ پارامترهای فنی و اقتصادی در دستور کار قرار داده است. فراخوان این پروژه پس از برگزاری سلسله جلسات تخصصی با شرکت های فولادی تهیه شده است که به زودی، اعلام خواهد شد.
همچنین همکاری در زمینه پروژه امکان سنجی تولید فولاد سبز در قالب یک تفاهم نامه بین ایمیدرو، شرکت های ملی فولاد ایران، بین المللی مهندسی ایران (ایریتک)، ایراسکو ،‌ فولاد مبارکه و فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، و سنگ آهن گهر زمین تهیه شده است که نقش هر یک از شرکت‌های یادشده را در این پروژه کلان ملی مشخص می کند. در واقع ایمیدرو مطالعات پروژه تولید فولاد سبز را از طریق فراخوان انجام و تامین اعتبار می کند. پایلوت تولید فولاد سبز بر اساس نتایج پروژه مطالعاتی مذکور انجام و شرکت های فولادی در این برنامه همکاری های لازم را با ایمیدرو انجام خواهند داد.
 
 
طی سال های 99 تا 1401 صورت می گیرد؛
خریداری 107 دستگاه حفاری در راستای توسعه اکتشافات
طبق راهبری ایمیدرو و در راستای اجرای برنامه های توسعه ای در حوزه اکتشاف، تعداد ماشین آلات خریداری شده در حوزه حفاری طی سال های 99 تا 1401 به 107 دستگاه می رسد.
در این برنامه ریزی تاکنون 44 دستگاه حفاری وارد کشور شده است.
نوع دستگاه های حفاری
نوع دستگاه های خریداری شده S21، S15 و RCJK است.
شرکت های خریدار
15 شرکت و مجموعه فعال در حوزه صنعت و معدن همچون صنایع ملی مس، چادرملو، گل گهر، توسعه معادن، خاتم، سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ باما، موسسه معدن، گوهر کاوش، آریا جنوب، مس درخشان تخت گنبد، سوژمیران، آریا کابل فدک، پارس تامین و وزارت دفاع اقدام به خرید ماشین آلات حفاری کرده اند.
معدن و صنایع معدنی بیشترین سهم خرید
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، بیشترین سهم از دستگاه های خریداری شده متعلق به هلدینگ باما(30 دستگاه)، شرکت صنایع ملی مس(15 دستگاه)، شرکت توسعه گل گهر و وزارت دفاع (هر کدام 10 دستگاه) و شرکت توسعه معادن و فلزات(9 دستگاه) است.