مورد عجیب شرکت‌های تعاونی مسکن؛
پای ثابت پرونده ‌های قضایی کثیرالشاکی
مورد عجیب شرکت‌های تعاونی مسکن؛
پای ثابت پرونده ‌های قضایی کثیرالشاکی
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: در بعضی پرونده های کلان اختلافات ملکی پای یک شرکت تعاونی در میان است که با خرید اراضی مسئله دار و فاقد سند رسمی و عدم اجرای تعهدات خود، تعداد زیادی دعاوی و پرونده را به دستگاه قضایی وارد می کند.
اکبر مختاری در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان اظهار کرد: برخی شرکت های تعاونی یک پای بروز زمین خواری هستند و از این رو می طلبد که نظارت ها بر عملکرد تعاونی ها به صورت یک موضوع ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: شرکت های تعاونی که در زمینه تولید مسکن فعالیت می کنند، با خرید زمین های فاقد سند رسمی مفروز و مشکل دار، باعث تضییع سرمایه های اعضا و تشکیل پرونده های قضایی که به واسطه تعدد ذینفع بودن آنها جزو پرونده های کثیرالشاکی هستند، می شوند.
رییس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان با اشاره به این مطلب که ضعف قانونی در نحوه نظارت اداره تعاون بر شرکت های تعاونی موجب شده ادارات تعاون نتوانند اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه انجام دهند، اظهار کرد: ادارات تعاون می توانند با ارائه هشدارهای لازم و با آموزش هیات مدیره ها، نقش پیشگیرانه خود را در این زمینه ایفاء نمایند.
به گزارش ایسنا،مختاری در پایان تاکید کرد: پیشنهاد می شود که شرکت های تعاونی فقط اراضی دارای سند رسمی مفروز که اختلافات قضایی پیرامون آنها مطرح نیست را خریداری نمایند تا گرفتار مشکلات بعدی نشوند.
 
 
صنف آجیل و خشکبار کرمان اعلام کرد
آجیل شب یلدا چند؟
قیمت آجیل شب یلدا در کرمان اعلام شد.رییس صنف آجیل و خشکبار کرمان درباره وضعیت آجیل شب یلدا می‌گوید: قیمت آجیل امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش داشته اما افزایش قیمت آن نسبت به شیرینی و میوه عادلانه‌تر است.
به گفته مهدی کیوانی مقدم ، با توجه به کم سو شدن همه گیری کرونا، خوشبختانه استقبال مردم برای خرید آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام رییس صنف آجیل و خشکبار کرمان، قیمت آجیل از ۱۵۰ هزار تومان تا ۳۲۰ هزار تومان و آجیل چهار مغز حدود ۵۰۰ هزار تومان و چهار مغز معمولی حدود ۳۲۰ هزار تومان می باشد.
 
 
در ستاد بحران استان اعلام شد
تعطیلی پنج شنبه ادارات 
و مراکز دولتی کرمان
به منظور مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از قطع گاز و تعطیلی صنایع؛ ادارات و مراکز دولتی و واحدهای آموزشی استان کرمان پنجشنبه ها تعطیل شدند.
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در جلسه ستاد بحران استان کرمان بر مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد. وی با بیان اینکه باید کمک کنیم صنعت تعطیل نشود، افزود: ادارات دولتی، مدارس، مساجد و ... باید در ساعات کاری حتما مدیریت مصرف را داشته باشند و در صورتی که ادارات دولتی رعایت نکنند، گازشان قطع می شود.
به گزارش ایسنا، براساس مصوبه ستاد بحران استان، ادارات دولتی و مراکز آموزشی از هفته جاری (اول دی ماه) تا پایان امسال، روزهای پنجشنبه ها تعطیل خواهند بود و درباره تغییر ساعت کاری ادارات (در روزهای شنبه تا چهارشنبه) هنوز تصمیمی گرفته نشده و در صورت تصویب، اطلاع رسانی خواهد شد.
 
 
طرح ارتقاء سند رسمی در انتظار تصویب؛
نوشتن قولنامه در بنگاه های املاک ممنوع شد؟
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در صورت تصویب نهایی طرح ارتقاء سند رسمی، بنگاه‌های املاک حق نوشتن بیع‌نامه و قولنامه‌ها نخواهند داشت. صفدر کشاورز؛ معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه کمیته پارلمانی کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد: بیش از ۳۴ درصد پرونده‌های قوه قضائیه مستقیم با غیرمستقیم با حوزه املاک و تنظیم اسناد عادی سر و کار دارد. وی با بیان اینکه اگر توسعه سند رسمی و طرح الزام به تنظیم سند رسمی محقق شود این آمار کاهش خواهد یافت اما نهادینه کردن آن ساده نیست، افزود: طرح الزام به تنظیم سند رسمی که بعداً نامش به طرح ارتقاء سند رسمی تغییر یافت بسیار حائز اهمیت است. چندین جلسه در پژوهشگاه قوه قضائیه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مجلس حول این موضوع برگزار و موضوع با دقت بررسی شده است. کشاورز تاکید کرد: بر اساس این طرح، مشاوران املاک صرفاً باید مشاوره ملکی دهند و نباید به تنظیم سند وارد شوند و بیع‌نامه‌ها باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.