رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:
کمتر از ۲ درصد حقوق دولتی به استان کرمان بازگشت داده شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت 
استان کرمان:
کمتر از ۲ درصد حقوق دولتی به استان کرمان 
بازگشت داده شده است
 طبق اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، از حدود ۱۶۸۷ میلیارد تومانی که از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان کرمان باید بازگشت داده می شد تاکنون حدود ۲۰۸ میلیارد تومان آن محقق شده است.
مهدی حسینی نژاد در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: با لغو تفویض اختیار شورای معادن استان ها، امسال کرمان حدود 7000 میلیارد تومان ضرر کرده است.
او با اشاره به لزوم بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان ها می گوید: تاکنون استان حدود ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به خزانه واریز کرده که از این عدد ۲۰۸ میلیارد تومان به کرمان بازگشت داده شده است.
به گفته حسینی نژاد، ماده ۴۳ درباره اختصاص یک درصد فروش معادن برای آلایندگی در مناطق همجوار معدن، قانون برنامه ششم توسعه باید در برنامه هفتم هم آورده شود و امسال میزان فروش معادن استان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که یک درصد آن عدد چشمگیری خواهد بود اما در قانون بودجه سقف گذاشته اند و سهم استان ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.
طبق اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، از ابتدای سال تاکنون ۲۲۸ میلیارد تومان به استان کرمان از بابت یک درصد فروش معادن بازگشت داده شده است.
به گزارش ایسنا، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از عدم تبعیت شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی از انتقال گردش مالیشان به کرمان، تاکید کرد: حتی ۲۰ درصد پول های این شرکت ها در بانک های استان نیست و تنها راهکار استیضاح وزیر صمت است.
 
 
وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد
شیوه‌نامه مزایده معادن 
در آخرین روزهای آذر
شیوه نامه و زمان‌بندی مزایده عمومی معادن کشور در قالب بسته سرمایه گذاری اعلام شد.
وزارت صنعت،معدن و تجارت در راستای فعال‌سازی و آزادسازی محدوده‌ها و مجوزهای معدنی بلاتکلیف و غیر فعال از طریق مزایده عمومی لیست بسته‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها و شیوه‌نامه مزایده عمومی را در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری معادن کشور به همراه برنامه زمان‌بندی مزایده عمومی اعلام کرد. شیوه نامه و زمانبندی مزایده عمومی در قالب بسته سرمایه گذاری در ۲۲ استان در قالب ۴۶ بسته سرمایه گذاری اعلام شد.
براساس شیوه نامه اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بارگذاری مشخصات بسته سرمایه گذاری هر استان با هماهنگی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت درج می شود و اخذ کد مزایده از سامانه مذکور صورت خواهد گرفت.
از سوی دیگر قرار دادن محدوده‌ها و مجوزهای معدنی بسته‌های سرمایه گذاری در لایه مزایده با رنگ مشخصه تعریف شده و در سامانه کاداستر معدن برای دید عموم در سامانه با در نظر گرفتن برنامه زمان‌بندی معرفی خواهد شد.
اما در سومین بند این شیوه نامه آمده اطلاعات و مشخصات محدوده‌ها و مجوزهای معدنی بسته‌های سرمایه گذاری، شرایط واگذاری بسته‌های سرمایه گذاری در مزایده عمومی توسط سازمان استان در لیست مزایده با ذکر توضیحات کامل اطلاع رسانی شود.
همچنین اطلاع رسانی برگزاری مزایده و شیوه نامه ارسالی از طریق سایت، پرتال سازمان جراید محلی، سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن صورت خواهد گرفت.
 
 
با مشارکت شرکت های معدنی 
در هشت ساختگاه؛
۴۳۰۰ مگاوات پروژه نیروگاهی اجرا می شود
شرکت های فولاد مبارکه (۱۵۰۰ مگاوات)، گل گهر(۱۰۰۰ مگاوات)،آلومینیوم المهدی(۶۶۰ مگاوات)، فولاد خوزستان(۵۰۰ مگاوات)، توسعه معادن و فلزات(۳۸۰ مگاوات)، آلومینیوم جنوب(۳۱۵ مگاوات) و فولاد غرب آسیا(۲۵ مگاوات) شرکت هایی هستند که عملیات احداث نیروگاه را آغاز کرده اند.
عملیات اجرایی احداث نیروگاه برق توسط هشت شرکت معدن و صنایع معدنی به میزان ۴۳۸۰ مگاوات(از مجموع ۱۳.۹۳۵ مگاوات هدف) آغاز شده است. این برنامه با راهبری ایمیدرو و در راستای توسعه زیرساخت های معدن و صنایع معدنی کشور اجرایی شده است.
تاکنون از ۳۱ ساختگاه (سایت) احداث نیروگاه طبق تفاهم نامه بین وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و نیرو، عملیات اجرایی هشت ساختگاه آغاز شده است.