عدمتقارن دورههای رونق و رکود صنعت، معدن و تجارت با دورههای تفکیک یا ادغام
تغییر «پارادایم حمایت از تولید» اثرگذارتر از تفکیک صمت
بابک اسماعیلی
رییس خانه صنعت،معدن و تجارت استان کرمان
بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت این روزها نقل محافل و مجالس اقتصادی و سیاسی کشور است.
یک نگاه تاریخی از ابتدای ایجاد دیوانسالاری مدرن در ایران تاکنون حکایت از ادغام و تفکیک چندباره حوزههای صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد دارد؛ بدین معنا که از سال۱۲۸۵ و تاسیس وزارت تجارت تا سال۱۳۹۰ که وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی با یکدیگر ادغام شدند، شاهد ایجاد، تفکیک، ادغام یا تغییر نام و حوزه عملکرد در این حوزه طی ۲۳ عنوان و ۱۳مرحله بودهایم، اما همین نگاه تاریخی نشاندهنده عدمتقارن دورههای رونق و رکود صنعت، معدن و تجارت کشور با دورههای تفکیک یا ادغام این حوزه است، پس ما داده لازم و کافی پیشنگر برای اثبات
صفحه 3
را بخوانید