تفاهم‌نامه همکاری انجمن شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری استان کرمان؛
تمرکز بر توسعه اکوسیستم فن ‌آوری کرمان
تفاهم نامه همکاری انجمن شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری استان کرمان با هدف بسترسازی برای توسعه اکوسیستم فن ‌آوری کرمان به امضا رسید.
بر اساس این گزارش،در نشست مشترک رئیس انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان و رئیس پارک علم و فناوری استان، دکتر کی نیا رئیس پارک علم و فناوری، این همکاری را اثرگذار دانست و بیان کرد: این همکاری سبب ایجاد انگیزه برای شرکت‌های فناور به سوی دانش بنیان شدن و هموار کردن مسیر راهشان می شود و با توجه به ماهیت و ساز و کار انجمن دانش بنیان استان، دستیابی به اهداف موردنظر را از مسیرهمکاری با انجمن امکان پذیر عنوان کردند.
بر اساس گزارش روابط عمومی انجمن شرکت‎های دانش‌بنیان استان،هدف از انعقاد تفاهم‌نامه مذکور، ارزیابی محصولات شرکت های فناور و تعیین میزان پتانسیل آنها برای دانش بنیان‌شدن و حمایت از این شرکت‌ها است.
گفتنی است در بند دیگری از این تفاهم نامه آمده که بنگاه هایی که محصول آنها به عنوان، محصول دارای قابلیت دانش بنیان شدن، معرفی گردد، درصورت درخواست و تمایل از سوی آن بنگاه جهت اخذ مجوز دانش بنیان، انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان به عنوان مشاور برای مستندسازی این بنگاه ها اقدام می نماید.
همچنین مهندس عابد شیخ بهایی رئیس انجمن شرکت های دانش بنیان استان کرمان نیز در این نشست، در راستای توسعه شرکت‌های فناور آمادگی خود را به عنوان رئیس انجمن و نماینده فن بازار برای همکاری‌های بیشتر اعلام کرد و هرکدام از طرفین موافقت کردند تا همکاری های لازم و بیشتر جهت شناسایی و رفع نیازهای فناورانه بنگاه های اقتصادی با برگزاری کارگاه های آموزشی جهت شناسایی مشاوران از واحدهای فناور و بومی سازی روش های استاندارد جهت مرتفع نمودن این نیاز ها برقرار گردد.