آژانس گردشگری در ارگ جدید بم راه‌اندازی می‌شود؛
تدوین طرح توسعه گردشگری ارگ تا ارگ
آژانس گردشگری 
در ارگ جدید بم راه‌اندازی می‌شود؛
تدوین طرح توسعه گردشگری ارگ تا ارگ
 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم از راه‌اندازی آژانس گردشگری در این منطقه خبر داد و گفت: یکی از اهداف منطقه ویژه اقتصادی بحث گردشگری است و در این راستا در حال تکمیل زیرساخت‌ها هستیم.
هادی شهسوارپور در کارگروه گردشگری شهرستان بم اظهار کرد: یکی از اهداف منطقه ویژه اقتصادی بحث گردشگری است که یک زون گردشگری در این منطقه به مساحت ۲۳۵ هکتار داریم.
وی افزود: ظرفیت گردشگری خوبی در بم وجود دارد که باید اقامت را افزایش دهیم و برنامه‌های زیادی داریم که شامل تاسیسات و ایجاد زیرساخت لازم مانند یک هتل دیگر در منطقه است و تکمیل واحدهای نیمه تمام مانند قصر یخ، زورخانه و مجموعه پارک آبی، شهربازی پیست موتورسواری و و ... نیز در دستور کار قرار دارد.
شهسوارپور بیان کرد: در بحث اقامت گردشگر در حال بازسازی و تجهیز ۱۰ خانه از مجموعه ارگ قدیم هستیم تا بتوانیم از ظرفیت ارگ قدیم استفاده کنیم.
وی ادامه داد: منطقه ارگ جدید نیز در حال راه‌اندازی یک آژانس گردشگری قوی است تا بتوانیم در بحث گردشگری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان بم و دیگر شهرستان‌های شرقی استان کرمان استفاده کنیم.
مدیرعامل منطقه اقتصادی ارگ جدید بم با اشاره به ظرفیت کویر در بحث گردشگری گفت: کویر ظرفیت و پتانسیل با ارزشی است که نیاز به یکسری امکانات مانند اتومبیل آفرود و امکانات اقامت در کویر را دارد و همچنین باید بوم‌گردی‌ها در این حوزه ایجاد شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: ظرفیت‌های بی نظیری در باغشهرهای بم و بروات در خصوص اقامت گردشگر وجود دارد و ساماندهی اطراف ارگ قدیم و گسترش خانه‌های بوم‌گردی می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.
شهسوارپورگفت: سعی داریم این ظرفیت‌ها را فعال کنیم و در راستای توسعه گردشگری، برای اجرای طرح ارگ تا ارگ، در حال  تملک زمین هستیم.
 
 
با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی 
انجام می شود؛
تکمیل زیرساخت‌های گردشگری آبشار راین
مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش راین از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه گردشگری آبشار راین خبر داد. سیدوحید طاهری در این رابطه اظهار کرد: این عملیات تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تعمیر و تجهیز هشت چشمه سرویس بهداشتی، طراحی معابر نمازخانه، سکوسازی و محوطه‌سازی نیز انجام شده است.
 مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش راین افزود: برای اجرای عملیات نورپردازی و تکمیل پروژه مذکور به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین آن، زیرساخت‌های گردشگری آبشار راین تا نوروز ۱۴۰۴ آماده می‌شود.
به گزارش ایسنا،وی خاطرنشان کرد: آبشار راین در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و همچنین صنایع‌دستی ارزشمند این بخش، یک بسته کامل گردشگری را تشکیل داده که با توجه به شرایط آب و هوایی، هر سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.
 
 
تنها دو خانه بوم‌گردی در بم فعال است؛
دست انداز بانکی 
پیش روی ۷۰ بوم گردی بم
رئیس کمیته گردشگری دفتر اتاق کرمان در شرق استان در نشست کارگروه گردشگری شهرستان بم در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید گفت: ۷۰ پرونده برای احداث خانه بوم گردی در شرق استان کرمان به مرحله تسهیلات بانکی رسیده اند اما متاسفانه به دلیل دست اندازهای بانکی نتوانسته اند پرونده خود را تکمیل و از تسهیلات لازم استفاده کنند.
یوسف سجادی، با اشاره به وجود تنها دو خانه بوم گردی فعال در بم افزود: کمیته گردشگری دفتر بم این امکان را دارد که تک تک پرونده ها را به صورت موردی پیگیری و برای حل مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام دهد.
وی ادامه داد: تعداد خانه های بوم گردی در بم بسیار کم است که با وجود خانه باغ بودن بخش عمده ای از شهرستان بم، امکان تبدیل آن ها به خانه بوم گردی وجود دارد. سجادی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه بین المللی گردشگری که بهمن ماه امسال در تهران برگزار می شود، شب اول این نمایشگاه به معرفی ظرفیت های گردشگری شرق استان کرمان پرداخته خواهد شد. رئیس کمیته گردشگری دفتر اتاق کرمان در شرق استان افزود: با وجود داشتن چهار اثر ثبت جهانی در بم متاسفانه عرضه ما با وجود تقاضای بسیار زیاد کم است و باید برای دیده شدن بیشتر ظرفیت های گردشگری در بم زیرساخت های لازم تکمیل و یا ایجاد شود.