با انتخاب رئیس و نائب رئیس کارگروه؛
کارگروه کشاورزی اتاق رفسنجان تشکیل شد
با انتخاب رئیس و نائب رئیس کارگروه؛
کارگروه کشاورزی 
اتاق رفسنجان تشکیل شد
 کارگروه کشاورزی دفتر اتاق بازرگانی کرمان در رفسنجان در نشستی با حضور محمدرضا ترابی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان، مجید حجت رئیس دفتر اتاق کرمان در رفسنجان و جمعی از فعالان اقتصادی این حوزه تشکیل شد.
به گزارش دفتر اتاق کرمان در رفسنجان، در این نشست"عباس مهران"و"احمد خانی"به عنوان رئیس و نائب رئیس این کارگروه انتخاب شدند. رئیس دفتر اتاق کرمان در رفسنجان در ادامه این نشست گفت: فعالان حوزه کشاورزی شهرستان رفسنجان، مسائل و مشکلات را بیان کنند تا با جمع بندی آنها، در نشست های مختلف مطرح و حل آنها پیگیری شود.
مجید حجت، افزود: از مهمترین خواسته های فعالان بخش کشاورزی شهرستان رفسنجان می توان به تشکیل صندوق پسته، گلخانه های هیدروپونیک، باغ استاندارد، برآورد هزینه تولید پسته و سایر مسائل مربوط به حوزه آب و اقتصاد پسته اشاره کرد.
 
 
در برنامه امسال؛
۳۰ درصد نقاط حادثه‌خیز کرمان اصلاح می شود
 ۱۳۹ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در ۸۴ شهر استان و ۳۵ نقطه حادثه‌خیز برون شهری در شمال و جنوب استان کرمان شناسایی شده که ۳۰ درصد این نقاط در برنامه امسال برای اصلاح و رفع خطر قرار دارند.
معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان این مطلب در ستاد راهبری کاهش تصادفات استان با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان نسبت به سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: افزایش ترددها بعلاوه طولانی بودن مسیرها و بعضا عدم رسیدگی به خودروها، میزان تصادفات را افزایش می‌دهد، با این حال باید اقدامات سریعتری برای کاهش خطرات و جلوگیری از جراحت‌ها و فوتی‌ها انجام دهیم.
سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی بیان داشت: با اقداماتی از جلمه ایجاد سرعت‌کاه و اصلاح در برخی از نقاط حادثه‌خیز درون شهری و برون‌شهری، شاهد کاهش آمار تصادفات هستیم.
موسوی گفت: ۱۳۹ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در ۸۴ شهر استان و ۳۵ نقطه حادثه‌خیز برون شهری در شمال و جنوب استان کرمان شناسایی شده که ۳۰ درصد این نقاط در برنامه امسال بری رفع خطر قرار دارند.
معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه از محل اعتبارات استانی، بخشی برای رفع نقاط حادثه‌خیز قرار می‌گیرد، افزود: شهرداری‌ها نیز طرح‌های  اصلاح نقاط حادثه‌خیز درون شهری دارند که در حال حاضر ۵۰ درصد این نقاط رفع شده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان،موسوی گفت: برای روشنایی ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها که عمده تصادفات را دارند، طرح‌هایی توسط راهداری و شرکت توزیع نیروی برق ارائه شده که تا قبل پایان سال، روشنایی آنها کامل شود.
 
 
کشاورزان زمین‌گیر شدند؛
جولان آفت برگخوار ذرت 
در ارزوئیه
نماینده مردم بافت و رابر و ارزوئیه در مجلس، گفت: سال گذشته از مزارع ذرت شهرستان ارزوئیه حدود ۹۰ هزار تن محصول برداشت شده اما سال جاری این میزان به یک سوم کاهش پیدا کرده و شاهد افت برداشت حدودا ۷۰ درصدی بوده ایم.
صمداله محمدی در باره خسارت ناشی از آفت برگ خوار ذرت در حوزه انتخابیه خود، گفت: در سال جاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان ارزوئیه طعمه آفت کرم برگخوار ذرت شدت که خسارت بسیار سنگینی را کشاورزان متحمل شدند.
نماینده مردم بافت و رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از روز ۲۳ مردادماه موضوع هجوم آفت کرم برگخوار ذرت به مدیران مربوطه استانی و کشوری اعلام شده است، ادامه داد: گروه های مختلفی از مسئولین با حضور در شهرستان ارزوئیه مزارع آفت زده را بازدید و با کشاورزان خسارت دیده دیدار و گفت‌وگو کرده اند. سمپاشی نیز صورت گرفته اما آن آرامشی را که انتظار داشتیم به واسطه پیگیری‌ها و بازدیدها برای کشاورزان ایجاد شود را شاهد نیستیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز طالب بازدید مجددی از مزارع نیستیم زیرا بازدیدهای که در گذشته انجام شده باید خروجی داشته باشند و ما تاکنون شاهد خروجی مطلوبی نبوده‌ایم، عنوان کرد: سال گذشته از مزارع ذرت شهرستان ارزوئیه حدود ۸۰ هزار تن محصول برداشت شده اما سال جاری این میزان حدود ۶۰ هزار تن کاهش پیدا کرده که زیان ۶۰۰ میلیارد تومانی را به همراه داشته است.