در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رقم خورد؛
رشد تولید در شرکت «توسعه آهن و فولاد گل‌گهر»
در ۹ ماهه ۱۴۰۲ رقم خورد؛
رشد تولید در شرکت 
«توسعه آهن و فولاد گل‌گهر»
 معاون بهره‌برداری شرکت توسعه آهن و فولاد گفت: در ۹ ماهه امسال، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر افزایش ۸ درصدی میزان تولید محصول را در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته محقق کرد.
به گزارش روایط عمومی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، مجتبی جواهری در این زمینه بیان کرد: شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در ۹ ماهه  امسال، موفق به تولید دو میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۷۵ تن آهن اسفنجی شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱۹۶ هزار و ۶۲۸ تن رشد داشته است.
وی افزود: اجرای طرح‌هایی برای افزایش ظرفیت درون خطوط تولید و همچنین کاهش توقف‌های اضطراری و بالا بردن سطح آماده‌به‌کاری تجهیزات، از جمله عواملی بودند که در رشد تولید شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر نقش داشتند.
معاون بهره‌برداری و لجستیک شرکت توسعه آهن و فولاد خاطرنشان کرد: جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای رشد تولید و مهار تورم، با وجود اینکه امسال محدودیت‌های انرژی از لحاظ مدت‌ زمان و میزان، افزایش داشته‌ است اما با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی همکاران مجموعه بهره‌برداری، شاهد رشد تولید این شرکت تاکنون بوده‌ایم.
 
 
علی نبوی و مهدی اهرابی به جای محسن یزدانی و محمد فاطمیان؛
معرفی رئیس و نایب رئیس هیات مدیره «سرچشمه»
 رئیس و نایب رئیس جدید هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه معارفه شدند.
براساس این گزارش، علی نبوی نماینده شرکت آتیه اندیشان مس به عنوان رئیس هیات مدیره و مهدی اهرابی نماینده شرکت خدمات فنی و مهندسی صنایع و معادن کانی مس به عنوان نایب رییس هیات مدیره معرفی شدند.
در این مراسم همچنین از زحمات محسن یزدانی (رئیس پیشین هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه) و محمد فاطمیان (عضو سابق هیات مدیره) تشکر و قدردانی شد.
گفتنی است علی نبوی‌ سوابق مختلفی از جمله معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و دستیار ویژه وزیر صمت را در کارنامه خود دارد.
 
 
۳۹ درصد رشد 
در مقایسه با مدت مشابه سال قبل؛
فروش
 ۳۸ هزار میلیارد تومانی گهرزمین در ۹ ماه
شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در ۹ ماهه منتهی به آذر از فروش محصولات خود حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب نمود که ۲۳۲۲ میلیارد تومان آن در آذر ماه محقق شده است. گفتنی است مبلغ درآمد این شرکت در مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است.  از مبلغ فروش ۹ ماهه، حدود ۵ همت صادراتی بوده است. رشد فروش نیز عمدتا از محل افزایش نرخ فروش بوده است.
 
 
مدیر سازمان صمت جنوب کرمان خبر داد؛
واحد فولادی جنوب کرمان معطل واگذاری زمین
 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: یک شرکت برای ساخت کارخانه‌های کنسانتره فولادی در جنوب کرمان اعلام آمادگی کرده که بعد از واگذاری زمین عملیات ساخت آن آغاز می‌شود و منتظر تامین زمین هستیم.
مسلم مروجی فرد در نشست با مدیران یکی از شرکت های معدنی کشور که در مزایده معادن جنوب کرمان برنده شده است اظهار کرد: وجود معادن متعدد سنگ آهن در جنوب استان لزوم احداث کارخانه های مختلف در این منطقه را ضروری کرده است و با ساخت کارخانه‌های کنسانتره و گندله چرخه تولید فولاد در جنوب کرمان تکمیل می شود.
به گزارش ایرنا،وی افزود: مقرر شده شرکت مذکور پس از واگذاری زمین در نزدیکی معادن سنگ آهن ساردوئیه شهرستان جیرفت اقدام به احداث کارخانه های کنسانتره و گندله و در مرحله بعد احداث کارخانه تولید فولاد کند.