|
۳۳ هزار پرونده قضایی در استان کرمان به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شد
تعداد بازدید : 0
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به رسیدگی به ۳۳ هزار پرونده تمام الکترونیکی در استان کرمان، گفت: پیشنهاد شده پرونده های سبک یک مرحله ای و دو مرحله ای تمام الکترونیک شوند تا در ادامه ضمن رفع نواقص موجود در این حوزه، رسیدگی به تمامی پرونده ها به صورت تمام الکترونیک انجام شود.
«یدالله موحد» در شورای انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان افزود: بسیاری از پرونده های تامین دلیل، حصر وراثت، تامین خواسته و تصادفات را می توان به صورت الکترونیک انجام داد و در صورت تحقق این امر، سالیانه بالغ بر ۱۰۰ هزار پرونده به صورت الکترونیکی در استان کرمان رسیدگی خواهد شد.
همزمان با «هفته جهانی کارآفرینی» در گفت و گو با یک چهره صاحبنظر بررسی شد
چالشها و موانع کارآفرینی
تعداد بازدید : 0
اقتصاد کرمان: با وجود تصورات متفاوتی که ممکن است در باور عمومی نسبت به مفهوم «کارآفرینی» وجود داشته باشد اما بدون تردید، کارآفرینی در بستری شکل می گیرد که بخش خصوصی بتواند ورای مداخلات دولتی، ظرفیتها و توانمندیهای خود را آشکار کند و بارور سازد.«هفته جهانی کارآفرینی» در حالی فرارسیده که کارآفرینی آنچنان که انتظار می رود در ایران مورد توجه قرار نگرفته و رشد نیافته است و کماکان با موانع و چالشهای متعددی روبروست.
به همین بهانه، در گفت و گو با «رویا اسدی» دانشآموخته دکتری کارآفرینی و مدیریت کسب و کار از دانشگاه تهران،دبیر کمیسیون آموزش و عضو کمیسیون سیاستگذاری و ارزیابی سازمان ملی کارآفرینی ایران و موسس کانون کارآفرینی استان کرمان در بخش خصوصی، فراز و فرود و قوت و ضعف اکوسیستم کارآفرینی ایران و کرمان را بررسی کردهایم .
در کنار تصور عامیانه ای که از کارآفرینی وجود دارد، ممکن است تعاریف متعددی نیز از آن شده باشد.در یک تعریف جامع و گویا، کارآفرینی چیست؟
در واقع کارآفرینی یعنی با عشق و ایده ات برای رفع نیاز گروهی از مردم سرزمینت تلاش کنی؛چه با ساخت یک کالا یا ارائه یک خدمت، بدون اینکه دستت جلوی دولت دراز باشد. کارآفرینی مقدس است و کارآفرینان عاشقند. عاشق کارشان،عاشق همنوعانشان. کارآفرینی را نمیبینید که عاشق نباشد و تنها عشق میتواند در شرایطی چنین دشوار یک کارآفرین و کسب و کارش را سرپا نگه دارد.
اما از لحاظ علمی، کارآفرینی تعاریف متعددی دارد که این تفاوت از گستردگی علم کارآفرینی و ارزشمندی و اثرگذاری آن در ابعاد متفاوت ناشی می شود. در مجموع اگر محصولی جدید ( کالا یا خدمت) را ارائه دهیم یا بازار جدیدی را بیابیم که هم نیاز گروهی از افراد جامعه را رفع کند و هم منجر به کسب درآمد شود و کاری نو باشد، این کارآفرینی است. تفاوت راه اندازی یک کسب و کار و کارآفرینی مرز باریکی دارد که با نو بودن ایده در محدوده جغرافیایی که مشخص می کنیم، مفهوم میبابد.
اکوسیستم یا زیستبوم کارآفرینی چه بخشهایی را دربرمیگیرد و برای دستیابی به نتایج مطلوب،هماهنگی بین اجزای اکوسیستم از چه میزان اهمیتی برخوردار است؟
اکوسیستم کارآفرینی هر منطقه مختص خودش است و هر اکوسیستم دارای ساب اکوسیستمهای منحصر به فردیست که یک هدف مشخص دارند و آن رشد کارآفرینی و در نهایت ارتقای سطح رفاه اقتصادی جامعه است. اما با تمام تفاوتهای ماهیتیِ اکوسیستمهای مناطق که مستقیما به محیط و محصولات استراتژیک منطقه بستگی دارد، داری ابعاد یکسان میباشد.
از دیدگاه دانشمندان مختلف، مدلهای مفهومی و الگوهای بسیاری وجود دارد که می توان آنها رابررسی کرد. اما یکی از مهمترین مدلهای اکوسیستم کارآفرینی که شباهت بسیاری از جهت انطباق با اجزای اکوسیستم ایران و استانهای ایران دارد مدل آیزنبرگ است. در این مدل اکوسیستم کارآفرینی 6 بعد دارد که شامل سیاستها، بازارها، سرمایه انسانی، پشتیبانی، فرهنگ و سرمایه مالی است.
در کشورهایی که بر پایه SMEs (کسب و کارهای کوچک و متوسط) بنا شده و فرهنگ کار و فرهنگ کارآفرینی در آن ریشه دارد،اجزای اکوسیستم کارآفرینی نقش خود را به خوبی پذیرفته اند و همه اجزای اکوسیستم در راستای هدف اصلی که تقویت اکوسیستم منطقه است گام برمی دارند. بنابراین مهمترین گام برای اینکه یک منطقه از لحاظ کارآفرینی رشد پیدا کند این است که پذیرش در اجزای اکوسیستم کارآفرینی وجود داشته باشد. وقتیکه بپذیریم در کجای این اکوسیستم قرار داریم و کار درست خود را درست انجام دهیم، اکوسیستم مسیر خود را به راحتی پیدا می کند. هماهنگی بین اجزای اکوسیستم کارآفرینی از پذیرش اجزا ناشی میشود. نکته خیلی مهمی که سیاستگذاران باید به آن اهمیت دهند این است که اکوسیستم کارآفرینی ساختنی نیست که ما آن را بخواهیم راهاندازی کنیم و در بوق و کرنا کنیم. اکوسیستم کارآفرینی فقط با تسهیل فضا برای رشد کارآفرینان که قلب اکوسیستم هستند شکل میگیرد که متاسفانه بر اساس آخرین گزارشها وضعیت محیط کسب و کار کرمان بسیار نامناسب است.
کارآفرینی در ایران چه مسیری را پیموده و زیستبوم کارآفرینی در ابعاد ملی چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟ به نظرتان به تغییر ریل بیشتر نیاز داریم یا اصلاح سیاستگذاریها؟
کارآفرینی در ایران در برخی حوزه ها و اجزا متاسفانه درگیر شعار شده است. فارغ از این مساله، کارآفرینی همیشه و در همه ادوار تاریخ وجود داشته و تاریخ ایران و کرمان هم کارآفرینان بزرگی را به خود دیده است.
احیای فرهنگ کار و کارآفرینی در فضایی که افرادی که حقوق ماهیانه دریافت می کنند و مشاوره کارآفرینی می دهند خیلی سخت است. لذا اگر بخواهم نقاط ضعف را ابتدا بگویم باید تاکید کنم اگر در خصوص کارآفرینی صحبت می کنیم یا می خواهیم در مسیر کارآفرینی قدم برداریم باید از شعار دوری کنیم .باید از کارآفرینان واقعی که سختی روزگار را چشیده اند و مستقل عمل می کنند،الگو بگیریم و در محضرشان تجربه کسب کنیم. به بیان واضح تر؛ کارآفرینانی که مسیر کارآفرینی را در این فضایی که قوانین ضد کارآفرینی حاکم است به سختی طی می کنند، منبع انتقال تجربه هستند. اینکه سازمانها مدام کارآفرینی را تبلیغ می کنند از این نظر که این مفهوم بیشتر شناسانده شود، خوب است اما در عمل می بینیم که هنوز همان قوانین حاکم است و همان مسیر سخت کارآفرینی ادامه دارد. از منظر اکوسیستم کارآفرینی جایگاه سازمانها و نقش آنها کاملا مشخص است. اما پذیرش اجزا و هماهنگی بین دستگاهها در آنها در ایران حداقلی است و بیشتر دغدغه گزارش کار دارند تا اینکه در واقعیت، اتفاق موثر و مثبتی رقم بخورد.
آمار بالای بیکاری و نتایج کارگروههای اشتغال که سالها جز صرف وقت و هزینه عایدی نداشته، از نتایج عدم پذیرش نقش سازمانها در اکوسیستم کارآفرینی ایران است. نهادهای دولتی فقط و فقط یکی از اجزای اکوسیستم کارآفرینی هستند و اینکه باقی اجزای این اکوسیستم نقش و جایگاه خود را به درستی بشناسند، بسیار اهمیت دارد.
یادمان باشد در تقویت اکوسیستم های کارآفرینی، «زمان» نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. لذا افراد یا سازمانهایی که در مسیر هدف واقعی اکوسیستم قدم برندارند به مرور زمان یا حذف می شوند یا با تغییر نقش ، جایگاه واقعی خود را می پذیرند و در آن جایگاه موثر عمل می کنند . این مسیر، مسیری است که با احیای یک فرهنگ بدوی یعنی فرهنگ کارکردن انجام می پذیرد. اگر فرهنگ کارآفرینی به درستی احیا شود مسیر کارآفرینی سریعتر رشد می کند. احیا و ترویج یک فرهنگ باید مستمر باشد نه به صورت مقطعی و به مناسبتهای متفاوت یادی از کارآفرینان شود. قطعا اصلاح سیاستگذاریها نقش اساسی دارد اما چون در بین اکثر سیاستگذاران، کارآفرینی معنای واقعی خود را پیدا نکرده عموم تصمیم های سیاستگذاران با هدف تامین جیب دولت گرفته میشود. این فشار و سنگاندازی در ایران دقیقا از سوی سیاستگذاران اتفاق میفتد. در حالی که بهترین سیاست دولت و سیاستگذار این است که بگذارند کارآفرینان کار خودشان را انجام دهند. برای کارآفرینی و کارآفرینان ریلگذاری دولتی معنی ندارد و کارآفرینان و عاشقان کارآفرینی مسیر خود را پیدا می کنند.
در عرصه محلی و استانی با چه شرایطی مواجهیم؟از نظر ارتباط دولت و بخش خصوصی برای تقویت این اکوسیستم و از نظر هماهنگی و تقسیم کار بین اجزای اکوسیستم؟
متاسفانه در استان کرمان علاوه بر فضای نامناسب کسب وکار و قوانینِ ضدکارآفرینی ملی، فضای سیاسی حاکم نیز اثر بسیار بالایی بر اکوسیستم کارآفرینی استان کرمان دارد. ارتباط دولت و بخش خصوصی زمانی موثر است که کارآفرینان واقعی صاحب نظر باشند. دقیقا نمی دانم چندمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخض خصوصی در استان انجام شده اما بی نتیجه بودن این نشست ها و مذاکرات را در وضعیت محیط کسب و کار استان می بینیم و لمس می کنیم. به عنوان یک مثال کوچک، قوانین بیمه ای در شرایط کرونا نه تنها بهبود نداشته بلکه فشار سازمان تامین اجتماعی در پرداخت لیست بیمه ها و کاهش مدت زمان پرداخت بر واحدهای کسب و کار بیشتر شده است. اداره امور مالیاتی کماکان بدون هیچ گونه حمایتی از کارآفرینان و واحدهای کسب و کار، روند سالهای گذشته خود را پیش می برد. یکی از مهمترین شرایط منفی که در استان و ایران نیز وجود دارد شآن و منزلت اجتماعی کارآفرینان است. با توجه به بزرگ بودن دولت، نگاه مثبتی به کارآفرینان وجود ندارد. کارآفرینانی که این روزها با این شرایط اقتصادی صورت خود را با سیلی سرخ نگه میدارند دور از انصاف است که حوزه کارآفرینی دستخوش بازیها و رانتهای سازمانهای دولتی و شبهدولتی شود.از سویی اگر هماهنگی و تقسیم کار بین اجزای اکوسیستم کارآفرینی اتفاق می افتاد، نهادها مجبور به آمارسازی در خصوص افزایش اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی نمی شدند.
نقاط قوت و ضعف و پیشنهادها کدام است؟
یکی از مهمترین نقاط ضعف در دو جزء مهم اکوسیستم کارآفرینی ایران و به صورت جزییتر در اکوسیستم های کارآفرینی استانها، فرهنگ کار و سرمایه انسانی است. ما نیروی کار ماهر کم داریم. به نظر من، تنها نهادی که به دور از حواشی به صورت واقعی در پرورش نیروی کار ماهر موفق بوده سازمان فنی و حرفه ای کشور و ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای در استانها هستند که کماکان پس از سالها با سختگیریها و فیلترهای سازمانی خود، نیروی کار ماهر را پرورش میدهند. اما در ادامه این زنجیره، اولا نیروهای کار تخصصی که مهارت نرم دیده باشند کم است. دوما نیروی کار ماهر نمی تواند در فضای مجازی و توهمی آمارهای سازمانها جایگاه شغلی خود را پیدا کند.
در توسعه کارآفرینی نقطه قوتی که می بینم استفاده مکرر از این کلمه است که امیدوارم به مانندد واژه های دیگر با ندانم کاریها و سوءمدیریتها از ارزش آن کاسته نشود.
احیای فرهنگ کار هم مهمترین اقدام است. از سوی دیگر فرهنگ در گام اول از فرد شروع می شود و در گام دوم جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد. بسیاری از خانواده ها در فضای فعلی جامعه نگران آینده شغلی فرزندانشان هستند و به نسبت چندین سال قبل بیشتر به فکر خروج از کشور هستند تا یافتن راه حل. درحالیکه «کارآفرینی» میتواند موثر باشد.
در فضایی که بی اعتمادی به تصمیمات دولتی ها و شبه دولتی ها موج می زند، خانواده و سرمایه های روانشناختی افراد می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
پیشنهاد دوم نیز راهاندازی دادگاه ویژه کارآفرینان است که قضات آن متخصص و با شناخت کافی از این حوزه در آنها حضور داشته باشند. برخی از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها به دلیل عدم حمایت دولت از بخش خصوصی در زندان به سر می برند و نهایتا ممکن است با مراسم گلریزان آزاد شوند. آیا شایسته است فردی که روی پای خودش ایستاده به خاطر قوانین ضدکارآفرینی در حبس باشد و یا با ترحم آزاد شود؟. این طرح و پیشنهاد قبلا به نهادهای مرتبط ارائه شده اما قطعا برای تحقق زمان زیادی می برد.
و پیشنهاد بعدی، آگاه سازی جوانان در خصوص مسیر سخت کارآفرینی است چرا که اگر با سختیهای مسیر آگاه نشوند قطعا دچار مشکل خواهند شد.آگاه سازی افراد جامعه از قوانین پیش روی کارآفرینان و توانمندسازی آنها برای راه اندازی یک کسب و کار موفق، اهمیت ویژه ای دارد. درست است که «ریسک پذیری» از ویژگیهای کارآفرینان است اما در ایران کارآفرینی و راهاندازی یک کسب و کار، ریسک بسیار بالاتری نسبت به خیلی از کشورها دارد و بنابراین باید خیلی حسابشدهتر عمل کرد.
چه چشماندازی با روال فعلی و با طی کردن مسیر گذشته وجود دارد و چه ظرفیتهایی با اصلاح رویکردها ممکن است محقق شود؟
اگر همین مسیر طی شود قطعا زمان برای احیای یک فرهنگ را از دست دادهایم. اگر رویکردها به سمت احیای منزلت اجتماعی کارآفرینان و تسهیل قوانین به صورت واقعی - نه روی کاغد- پیش برود قطعا شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد هرچند با بزرگی دولت در ایران و حاکم بودن فرهنگ استخدامی بر فضای کشور، چنین دستاورد و تحولی احتمالا در دوره ما به واقعیت تبدیل نشود.
این نکته را هم در پایان یادآور شوم که اگر بپذیریم ارکان جامعه هر کدام نقشی در اکوسیستم کارآفرینی دارند و به جایگاه و نقش افراد و نهادها در اکوسیستم احترام بگذاریم قطعا کارآفرینی در مسیر واقعی خود قرار میگیرد.
در شورای مدیریت و برنامهریزی استان کرمان مطرح شد
پیگیری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مازاد کرمان
تعداد بازدید : 0
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه تاکنون هشت هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان وصول اعتبارات از این استان بوده است گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد این استان است که برگشت این اعتبارات به کرمان پیگیری میشود.
جعفر رودری در نشست شورای مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: مازاد مجموع درآمد سال جاری استان کرمان ۹ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان در بخش درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی بوده و مصوب هفت ماهه امسال نیز پنج هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان میشود.
وی اظهار داشت: برگشت مازاد مالیات براساس مکاتبه استانداری کرمان و سازمان مدیریت و برنامهریزی از محل سازمان برنامه و بودجه پیگیری شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: با تاکید رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، احتمال برگشت این بودجه وجود دارد اما سازوکار برگشت آن روشن نیست.
وی تصریح کرد: فقط پنج میلیون به استان کرمان اختصاص یافت که آن هم برای ای انست که سرفصل بسته نشود و با پیگیری نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی میتواند محقق شود.
حدود ۵۵۰ میلیارد تومان به کرمان تخصیص یافت
رودری در بخش دیگری از سخنانش گفت: آخرین عدد ابلاغی برای ۳۲ دستگاه مشمول بودجه ای استان کرمان ۹۸۱.۴ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۵۴۹ میلیارد تومان تخصیص یافته و در این بخش پرداخت های خزانه بروز است.
وی ادامه داد: میزان سه هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی تملک دارایی سرمایهای استان کرمان بوده که ۴۱.۷ درصد آن تخصیص یافته که این رقم باتوجه به وضعیت بودجه کل کشور قابل قبول است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: همچنین ۲۵ درصد از اعتبار متوازن استان کرمان تخصیص یافته که نسبت به سالهای گذشته وضعیت خوبی داریم.
وی یادآور شد: بیش از ۹۳ درصد از موافقت نامههای دستگاه های اجرایی استان کرمان مبادله شده و فقط با یک دستگاه مشکل داریم که در این خصوص باید با نهاد ملی هماهنگ شود.
به گزارش ایرنا، وی افزود: در صورت به نتیجه نرسیدن به موجب قانون دستورالعمل بودجه این اجازه را داده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان یک طرفه آن را مبادله کند.
رودری بیان داشت: فرصت قانونی برای مبادله موافقت نامه ها ۳۱ شهریورماه امسال بوده، چند مورد باقی مانده که اقلام کلانی نیستند، مربوط به چند دستگاه بوده است که ضرورت پیگیری وجود دارد.
۹ درصد نقدینگی به استان کرمان تخصیص یافت
وی اضافه کرد: در جذب اعتبارات سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و اعتبارات نقدی خزانه در همه استان ها تخصیص داده شده اما نقدینگی واصل نشده که به علت محدودیت اعتباری دولت است.
رودری عنوان کرد: اصلیترین مطالبه مدیران نیز همین مساله است که در سطح ملی برای اجرای قراردادها پیگیری میشود.
وی گفت: دولت برخی اعتبارات نقدی را تخصیص داده اما پول به خزانه نیامده و در این زمینه از مجموع یکهزار و ۳۳۷.۳ میلیارد تومان سهم استان فقط ۱۲۰ میلیارد تومان معادل ۹ درصد به این استان آمده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ابراز داشت: همچنین در این بخش در حوزه دستگاه های استانی تحرک بیشتری لازم است، موافقت نامهها مبادله و قراردادها منعقد و زمینه برای جذب بودجه فراهم است.
۲۴ میلیارد تومان تهاتر شد
وی با اشاره به اسناد تهاتر استان نیز گفت: ظرفیت های قانون بودجه در حوزه مالیاتی ۷۶ طرح با اعتبار ۱۷۶ میلیارد تومان به تهران ارسال شده که از این میزان ۲۴ میلیارد تخصیص یافته و در این بخش نیاز به پیگیری دستگاههای مربوطه دارد و بخش مربوط به سازمان برنامه و بودجه در رقم کشوری پنجهزار میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: اسناد نوع دوم نیز ۳۵ هزار میلیارد تومان سهمیه کشوری است که به دستگاه ها ابلاغ شده لذا به عنوان بخشی از کار در دستور کار مدیران قرار گیرد.
فرمانده انتظامی استان کرمان:
۱۰۳ میلیارد کالای قاچاق در طرح یک هفته ای پلیس کرمان کشف شد
تعداد بازدید : 0
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در اجرای طرح یک هفته ای انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰۳ میلیارد ریال کشف شد.
عبدالرضا ناظری اظهار کرد: طی اجرای این طرح و با تلاش بی وقفه ماموران پلیس اقتصادی در سراسر استان انواع لوازم آشپزخانه، فرآورده های نفتی، کالای دخانی، پوشاک، دام و برخی اقلام خوراکی و مصرفی دیگر که در مجموع ارزش آن ها از سوی کارشناسان بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال برآورد شد، کشف و در این رابطه ۱۲۵ متهم دستگیر شدند.
وی از توقیف ۶۷ دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین و تشکیل ۱۰۳ فقره پرونده در رابطه با این کشفیات خبر داد.
امهال تسهیلات بخش گردشگری تا پایان سال ۱۴۰۰
تعداد بازدید : 0
بانک مرکزی امهال تسهیلات پرداختی به شرکتها و فعالان حوزه گردشگری تا پایان سال ۱۴۰۰ را به بانکها ابلاغ کرد. بانک مرکزی در بخشنامهای خطاب به تمام بانکها و موسسات اعتباری، بند ۵ مصوبه هشتادونهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا درخصوص حمایت از تاسیسات و فعالان گردشگری را ابلاغ کرد. براساس این بخشنامه بازپرداخت کلیه تسهیلات بانکی اخذشده توسط تاسیسات و فعالان گردشگری دارای مجوز از وزارت گردشگری باید تا پایان سال ۱۴۰۰ امهال و به انتهای دوره تقسیط منتقل شود تا پس از آخرین قسط وصول شود. براساس اعلام بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی از محل صندوق کارآفرینی امید نیز مشمول امهال این بند میشود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت خبر داد
پرداخت ۱۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بانک رسالت
تعداد بازدید : 0
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از پرداخت ۱۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.
محمدحسین حسین زاده گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش پرداختی تسهیلات قرض الحسنه داشته ایم.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه حدود ۴۰۰هزار فقره تسهیلات با میانگین ۳۱۹ میلیون ریال به مشتریان پرداخت شده است، افزود: در این مدت بیش از دوهزار و چهارصد میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز به متقاضیان پرداخت شده است.
حسین زاده با تاکید بر اینکه درخواست تسهیلات بدون حضور در شعب بانکی صورت می گیرد، یادآور شد: به عنوان اولین بانک بدون شعبه کشور و با ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و دیجیتال سعی در آسان و ارزان کردن خدمات برای مشتریان داریم.
جزئیات پرداخت برای توسعه آبوفاضلاب استانها؛
۷/ ۶۵میلیارد تومان سهم استان کرمان
تعداد بازدید : 0
رئیس هیاتمدیره و مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانهها در خصوص این خبر عنوان کرد: از منابع تملک داراییهای سرمایهای سازمان و در راستای اجرای بند ۳۵ مصارف جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، یکهزار و ۴/ ۳۹۰میلیارد تومان به تفکیک استانها به حساب شرکت آبوفاضلاب کشور پرداخت شد.
امید حاجتی به تشریح واریزیها از این محل به حساب شرکت مهندسی آبوفاصلاب در استانها پرداخت و اضافه کرد: از محل منابع این سازمان ۱۹میلیارد تومان به استان اردبیل؛ ۸/ ۲۷میلیارد تومان به استان اصفهان؛ ۶/ ۶میلیارد تومان به استان البرز؛ ۴/ ۵۳میلیارد تومان به استان ایلام؛ ۷/ ۲۶میلیارد تومان به استان آذربایجانشرقی؛ ۶/ ۶۵میلیارد تومان به استان آذربایجانغربی؛ ۳/ ۳۲میلیارد تومان به استان بوشهر؛ ۲/ ۳۵میلیارد تومان به استان تهران و ۱/ ۳۲میلیارد تومان به استان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد. وی اضافه کرد: همچنین از این محل، ۵/ ۴۰میلیارد تومان به استان خراسانجنوبی؛ ۶۴میلیارد تومان به استان خراسانرضوی؛ ۶/ ۱۹میلیارد تومان به استان خراسانشمالی؛ ۹/ ۱۵۵میلیارد تومان به استان خوزستان؛ ۹/ ۱۹میلیارد تومان به استان زنجان؛ ۴/ ۱۴میلیارد تومان به استان سمنان؛ ۷/ ۱۰۳میلیارد تومان به استان سیستان و بلوچستان؛ ۶/ ۸۹میلیارد تومان به استان فارس؛ ۸/ ۲۳میلیارد تومان به استان قزوین؛ ۵/ ۱۷میلیارد تومان به استان قم؛ ۳/ ۷۱میلیارد تومان به استان کردستان؛ ۷/ ۶۵میلیارد تومان به استان کرمان؛ ۸/ ۵۶میلیارد تومان به استان کرمانشاه؛ ۵/ ۴۳میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد؛ ۲/ ۲۳میلیارد تومان به استان گلستان؛ ۲/ ۲۸میلیارد تومان به استان گیلان، ۶/ ۷۶میلیارد تومان به استان لرستان؛ ۳/ ۴۳میلیارد تومان به استان مازندران؛ ۲/ ۲۱میلیارد تومان به استان مرکزی؛ ۷/ ۴۸میلیارد تومان به استان هرمزگان؛ ۲/ ۴۴میلیارد تومان به استان همدان و ۵/ ۱۸میلیارد تومان به استان یزد پرداخت شد. مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانهها یادآور شد: در مجموع رقمی بالغ بر یکهزار و ۴/ ۳۹۰میلیارد تومان به این استانها پرداخت شد تا توسعه را در حوزه آب و فاضلاب در استانها شاهد باشیم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد
ایمنی کرمان در گرو واکسینه شدن ۵۰۰ هزار نفر دیگر در استان
تعداد بازدید : 0
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسیناسیون عمومی را تنها راه ایمنی جامعه در برابر کرونا دانست و افزود: اگر ۵۰۰ هزار نفر دیگر در استان کرمان دوز اول واکسن خود را تزریق کنند، البته به شرط آنکه همه افرادی که باید، دوز اول را دریافت کرده باشند، ما به حد مطلوب یعنی واکسیناسیون ۸۵ درصدی خواهیم رسید.
دکتر سعید صحبتی درباره روند واکسیناسیون کرونا در استان کرمان گفت: در استان کرمان تاکنون حدود یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر دوز اول ( ۷۴ درصد جمعیت هدف) و یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفر( ۴۶ درصد جمعیت هدف) نیز دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند.
وی واکسیناسیون عمومی را تنها راه ایمنی جامعه در برابر کرونا دانست و افزود: اگر ۵۰۰ هزار نفر دیگر در استان کرمان دوز اول واکسن خود را تزریق کنند، البته به شرط آنکه همه افرادی که باید، دوز اول را دریافت کرده باشند، ما به حد مطلوب یعنی واکسیناسیون ۸۵ درصدی خواهیم رسید.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تقریبا نیمی از جمعیت استان کرمان واکسینه شده اند، اگر پیک ششم به وقوع بپیوندد، چند درصد آمار بستری ها و فوتی ها نسبت به پیک های قبلی تفاوت خواهد داشت؟ گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد دوز اول و بیش از ۴۰ درصد دوز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند، پیش بینی می کنیم شدت موارد بستری و مرگ و میر به اندازه پیک های قبلی نباشد و کاهش محسوسی خواهیم داشت.
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|
عناوین اصلی
اقتصاد آنلاین
پربیننده ترین
-
۳۳ هزار پرونده قضایی در استان کرمان به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شد
-
چالشها و موانع کارآفرینی
-
پیگیری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مازاد کرمان
-
۱۰۳ میلیارد کالای قاچاق در طرح یک هفته ای پلیس کرمان کشف شد
-
امهال تسهیلات بخش گردشگری تا پایان سال ۱۴۰۰
-
پرداخت ۱۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بانک رسالت
-
۷/ ۶۵میلیارد تومان سهم استان کرمان
-
ایمنی کرمان در گرو واکسینه شدن ۵۰۰ هزار نفر دیگر در استان
انتخاب هفته نامه :