|
چالشهای حقوقی در مسیر توسعه استارتاپهای ایرانی
مدیرعامل «دیوار» پشت دیوار زندان؟
تعداد بازدید : 1
صدور حکم حبس قطعی مدیرعامل دیوار به اتهام بسترسازی برای تن فروشی خبرساز شده است. این نخستین بار نیست که اکوسیستم استارتاپی از شنیدن چنین اخباری شوکه می شود. درآبان ماه سال گذشته هم حکم جنجالی 10 سال حبس برای موسس آپارات به اتهام صدور محتوای مجرمانه و خلاف عرف منتشر شده است. هم چنین دیگر پتلفرم های تولید و انتشار محتوا یا خرید و فروش هم تجربیات مشابهی دارند که نشان دهنده چالش های جدی حقوقی در مسیر توسعه این کسب وکارهاست.
پای مدیر دیوار از یک سال پیش به اتهام اشاعه فحشا به دادگاه باز شده است. اشکان آرمندهی، شهریورماه امسال گفت: «ما یک سال است که درگیر یک پرونده در سایت دیوار هستیم و متاسفانه اخیرا قاضی در دادسرا حکم به مجرم بودن سایت دیوار و من به عنوان مدیرعامل آن داده است. آنهم به جرم اشاعه فحشا! درحالی که صرفا یک نفر یک آگهی را روی دیوار گذاشته و تخلف را او کرده، اما قاضی در کنار آنها من را هم مجرم شناخته و حکم یک سال حبس صادر کرده است»
آرمندهی گفته:«در محتوایی که ما منتشر کردهایم چیز مجرمانهای نبوده و اصولا محتوای مجرمانه محسوب نمیشود. ولی بعدا در زمینه ارتباطات خریدار و فروشنده یا خدمات گیرنده و خدماتدهنده که ما اصلا در آن دخالت نداریم اتفاقاتی افتاده و پرونده در دادسرای پلیس امنیت اخلاقی تشکیل شده است. صحبت از یک سال و نیم پیش است. اتفاقی که افتاده است، حالا در آن زمان رسیدگی شد و بعد از یک بازداشت ده دوازده ساعته در پلیس امنیت و آزادی من با یک وثیقه یک میلیارد و صد میلیون تومانی حالا قاضی حکم حبس صادر کرده است».
اکنون با وجود همه پیگیری های حقوقی و قانونی حکم حبس مدیرعامل دیوار، قطعی اعلام شده است. روابط عمومی دیوار اعلام کرده عنوان اتهامی این حکم «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تنفروش» است؛ این در حالی است که خدمات دیوار همواره تحت قوانین موجود در کشور و نظارت نهادهای ذیربط بوده است. در این پرونده نیز آگهیهای موضوع اتهام دارای هیچ محتوای غیرقانونی نبوده و محکومیت دیوار صرفا بر اساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام دادهاند.
دستیابی به اشتغالپذیری مادامالعمر
قواعد، عملکرد، ادراک، سیاست
تعداد بازدید : 1
نویسندگان: اشوک شاه/ جی. راس کلی/دیلیپ اسرینیواسن
با تغییرات سریع و پیشرفت شتابان فناوری، کارفرمایان و کارمندان به سختی می توانند خود را با نیازهای هرروز بازار کار هماهنگ کنند. کارفرمایان باید همیشه نیروی کار مناسب در کسب و کار خود داشته باشند و کارمندان نیز باید بتوانند خود را در مسیر چالش های جدید توانمند نگه دارند. امروزه هر فردی در محیط کار با چند سوال اساسی رو به روست: آیا شغل من در خطر است؟ آیا آماده تغییرات هستم؟ چگونه می توانم خود را با تغییرات هماهنگ نگه دارم؟ این کتاب، مهارت ها، ویژگی ها و رویکردهای لازم را برای سازگار ماندن در دنیایی با تغییرات سریع جهانی، فناورانه و نوآورانه، بر می شمارد. بسیاری از منتقدین معتقدند که این کتاب احتمالا جامع ترین کتاب درباره چگونگی شاغل ماندن در بازار کار امروز است.
جلوه تکنولوژیک سرمایهداری در حال رشد است
رونمایی از نسخه جدید کاپیتالیسم
تعداد بازدید : 1
نشریه اکونومیست در شماره جدید خود ضمن استقبال از جهانی شدن داراییهای استارتآپی، از رشد چشمگیر «صنعت سرمایهگذاری ریسکپذیر (VC)» خبر داده و تکوین و تکامل سرمایهداری، و تغییر شکل آن به «کاپیتالیسم ماجراجویی» را به فال نیک گرفته است.
اکونومیست نوشته: در پنج دهه گذشته، صنعت سرمایهگذاری خطرپذیر (Venture-Capital یا VC) ایدههای مبتکرانهای را تامین مالی کرده است که در ادامه مسیر خود، تجارت جهانی و اقتصاد جهانی را متحول کردهاند.
چه کاری باید در اولویت کسب وکارها و حرفه ای ها قرار بگیرد؟
بهینه سازی شبکه های اجتماعی
تعداد بازدید : 1
در 10 سال گذشته، شبکه های اجتماعی همه چیز را تغییر داده است. مردم اگر بخواهند درباره یک کسب وکار یا یک شخص بدانند، سراغ شبکه های اجتماعی می روند تا اینکه به وب سایت آن ها سر بزنند. فیس بوک، تیک تاک، توییتر و اینستاگرام برای شناخت برندها و آدم ها، منابع راحت تری از وب سایت آن هاست.
لوک لینز در فوربز می نویسد: «مخاطبان شما از همیشه باهوش ترند. مردم به شبکه های اجتماعی می روند و شما را آنجا رصد می کنند چراکه آن ها می توانند ببینند دیگران درباره شما چه نظری داده اند. آن ها گفت وگوهایی که در شبکه های اجتماعی درباره شما و برند شما انجام شده رصد می کنند. شبکه های اجتماعی دسترسی به مردم با یک پیام ساده و مستقیم را آسان کرده است. به همین دلیل است که باید شبکه های اجتماعی را به عنوان یکی از مهم ترین بخش های کسب وکار و برندسازی در نظر بگیرید. نخستین اثرگذاری های شما بر مشتریان و خریداران در شبکه های اجتماعی است که انجام می شود. در شبکه های اجتماعی این شانس را دارید تا اعتبارتان را نشان دهید. حضور پررنگ شما در شبکه های اجتماعی به مخاطبان ثابت می کند شما کسی هستید که ارزش شنیده شدن دارد».
موضوع دوم، پس از اثبات لزوم حضور در شبکه های اجتماعی، تعیین استراتژی است. اینجاست که پای شناخت الگوریتم ها در شبکه ها به میان می آید. اما نکته مهم دیگر در تعیین استراتژی، محتواست. بارها دیده شده بسیاری از افراد اثرگذار در شبکه های اجتماعی بدون دانستن الگوریتم ها به بازدیدهای قابل توجهی رسیده اند. راز موفقیت آن ها بسیار ساده است.
به نوشته لوک لینز«درواقع این افراد از محتوای خوب استفاده می کنند. محتوای با کیفیت که به طور مداوم منتشر می شود. زمانی که محتوای کاربردی برای بخش عمده ای از مردم ندارید و نمی توانید بین خودتان و آن ها ارتباطی برقرار کنید، اینکه تا چه اندازه سخت تلاش می کنید یا هشتگ های خوبی به کار می برید، اهمیتی ندارد. می توانید همه هشتگ های لازم را کشف کنید یا در ساعت هایی با بالاترین بازدید پست ها را منتشر کنید. اما تا زمانی که پست شما از نظر مخاطب ارزش دیده شدن نداشته باشد، این تلاش ها نتیجه بخش نخواهد بود».
تعداد بازدید : 0
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|
عناوین اصلی
اقتصاد آنلاین
پربیننده ترین
-
مدیرعامل «دیوار» پشت دیوار زندان؟
-
دستیابی به اشتغالپذیری مادامالعمر
-
رونمایی از نسخه جدید کاپیتالیسم
-
بهینه سازی شبکه های اجتماعی
انتخاب هفته نامه :