|
تفکیک هش ریت جهانی بر اساس کشورها؛
ایران چه جایگاهی در بین بزرگترین استخراج کنندگان رمزارز دارد؟
تعداد بازدید : 0
استخراج بیت کوین فرآیندی است که تراکنش های موجود در دفتر کل بلاک چین را تأیید می کند و در عین حال بیت کوین های جدید را نیز وارد چرخه می کند.
برای موفقیت در این امر، استخراج کنندگان رمز ارز به مقادیر زیادی قدرت محاسباتی نیاز دارند و برق یکی از الزامات تحقق این امر است که آنها را وادار می کند تا در جایی که برق ارزان تر است مشغول به کار شوند.
برای سالها، چین بهترین مکان برای استخراج رمز ارز بوده است؛ این کشور دارای مقدار زیادی برق ارزان و زغالسنگ است با این حال، در سپتامبر ۲۰۲۱، دولت چین ممنوعیت کلی همه فعالیت های رمزنگاری را صادر کرد.
دانشگاه کمبریج مجموعه دادههای مختلفی را روی بلاک چین بیتکوین نگهداری میکند، از جمله مصرف انرژی و هش ریت. نرخ هش جهانی کل توان محاسباتی اختصاص داده شده به استخراج را اندازه گیری می کند.
هش ریت (HashRate) یا هش پاور (Hash Power) معیاری برای اندازهگیری عملکرد یک دستگاه ماینر است. به عبارت دیگر هش ریت، میزان سرعتی که یک ماینر موفق به حل هش میشود تا پاداش دریافت کند را نشان میدهد.
جدول زیر تفکیک هش ریت جهانی را بر اساس کشورها نشان می دهد:
این داده ها به ما نشان می دهد که تغییرات چقدر چشمگیر بوده است؛ تنها دو سال پیش، چین بیش از سه چهارم هش بیت کوین جهانی را به خود اختصاص داده بود و اکنون انتظار می رود این کشور ۶ میلیارد دلار درآمد سالانه از رمزنگاری را از دست بدهد.
در ایالات متحده آمریکا تگزاس یکی از داغ ترین نقاط برای جابجایی کریپتوماینرها است؛ این ایالت نه تنها دارای زمین های باز فراوان است، بلکه یک شبکه برق غیرقانونی نیز دارد و این به کریپتوماینرها اجازه می دهد تا با ارائه دهندگان برق مختلف بر سر نرخ ها مذاکره کنند و قراردادهای بلندمدت امضا کنند.
پیشگامان اقتصاد توسعه
آینده در چشمانداز
تعداد بازدید : 0
نویسنده:
جرالد میر، جوزف استیگلیتز
این کتاب بهدلیل گستردگی مضمون، تنوع مباحث، شناخت عرصههای جدید، و دیدگاههای تحلیلی نو، آخرین کلام در اقتصاد توسعه است. مجموعهی فصلهای این کتاب از جنبهی طرح موضوعات گوناگون از جامعیت خاصی برخوردار است: تحلیل دیدگاههای «پیشگامان»، یعنی نسل اول اقتصاددانان توسعه؛ بررسی دیدگاههای نسل دوم و نسل جدید ؛ بررسی مسائل و وظایف ناتمامی که برای نسل آینده بهجا مانده است
فرغون، همقیمت پراید ۸ سال پیش؛
قیمت فرغون هم از بورس جلو زد!
تعداد بازدید : 0
همزمان با ریزش شاخصکل بورس، خبری در رسانهها منتشر شد که درباره قیمت عجیب فرغون بود. این خبر مربوط به گزارش روزنامه همشهری بود که میگفت ظرف مدت ۴ سال قیمت فرغون حداقل ١٠ برابر و به حدود ۴میلیون تومان رسیده است! این خبر بهانه خوبی بود برای کسانی که سرمایه خود را در سالهای اخیر به بورس آورده بودند و با ریزش شاخص متضرر شدند. آنان میگفتند حتی قیمت فرغون هم با تورم رشد کرد اما سهام سهامداران خرد نهتنها از تورم عقب ماند، بلکه حداقل ۸۰درصد ضرر نصیب آنان کرد. این دسته از سهامداران مینوشتند که اگر با سرمایهای که وارد بورس کردند، فرغون خریده و انبار کرده بودند، امروز وضعشان به مراتب بهتر بود.
پیامی که هر رنگ به مشتری ارسال می کند؛
تغییر رنگ برندها شدنی است؟
تعداد بازدید : 0
تصمیم دارید دستی به سر و روی وب سایت بکشید و رنگ برندتان را تغییر دهید؟ سال 2022 فرصت خوبی برای انجام این تغییر است. جهان می رود تا از شر همه گیری کرونا خلاص شود و تعداد کسب وکارهایی که می خواهند برای جلب نظر مشتریان، تغییرهایی در ظاهر کسب وکار ایجاد کنند کم نیست. با این حال کار تغییر ظاهر برندها و رنگ و رخ وب سایت ها کاری است که باید با در نظر گرفتن جزییات زیادی انجام شود. اما چرا رنگ وب سایت ها به این اندازه مهم است؟ به گزارش سایت سوشال مدیا 85 درصد از مشتریان می گویند رنگ نقش مهمی در آنچه آن ها می خرند، ایفا می کند. رنگ ها به طور متوسط 80 درصد در شناسایی برندها اثر دارند. سهم اثر رنگ ها در پذیرش یا رد محصولات 60 درصد گزارش شده است.
پاسخ های مشتریان و اثرات روانی رنگ ها نکاتی است که دانستن آن به طراحی بهترین برند و ایجاد بهترین تغییر کمک می کند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه بدانید تغییر رنگ برند و وب سایت یک کسب وکار تا چه اندازه در فروش و بهبود ارتباط با مشتریان اثر دارد، بررسی تجربه دیگر برندهاست.
هر رنگی در برندها معرف چه نکاتی است و برندهای بزرگ چه رنگی اند؟ رنگ سبز، معرف سلامت، ثروت و طبیعت است که به طور معمول در برندهای شرکت های تولید محصولات غذایی ارگانیک یا شرکت های مربوط به محیط زیست دیده می شود.
رنگ نارنجی که در برند شرکتی مثل آمازون هم وجود دارد، معرف اشتیاق، خلاقیت و دوستی است. صورتی که شرکت لیفت آن را برای برند خود انتخاب کرده، نماد احساس، و معصومیت است. رنگ آبی که برندهایی مثل اورال بی و دل را با آن شناسایی می کنیم، معرف اطمینان، امنیت، ثبات، صلح و آرامش است.
رنگ خاکستری که در برند شرکت هایی مثل بنز، بوش و اپل می بینیم، نماد آرامش، منطق و بی طرفی است. رنگ بنفش که در برند شرکت هایی مثل قطری ایروی خودنمایی می کند، نماد ثروت، خرد، موفقیت و سلطنت است. رنگ قرمز در که در برندهای معروفی مثل هاینز، اچ اند ام و کوکاکولا دیده می شود، نماینده هیجان، انرژی، فوریت و خطر است. رنگ زرد که سال هاست برند مک دونالد را با آن به یاد می آوریم، معرف جوانی و خوش بینی است.
تعداد بازدید : 0
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|
عناوین اصلی
اقتصاد آنلاین
پربیننده ترین
-
ایران چه جایگاهی در بین بزرگترین استخراج کنندگان رمزارز دارد؟
-
پیشگامان اقتصاد توسعه
-
قیمت فرغون هم از بورس جلو زد!
-
تغییر رنگ برندها شدنی است؟
انتخاب هفته نامه :