|
ساماندهی دستگاههای کارتخوان؛
چگونگی اتصال کارتخوانها به پرونده مالیاتی
تعداد بازدید : 0
در راستای اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان و با اقدامات صورت گرفته، دارندگان کارتخوان میتوانند با مراجعه به سامانه مربوطه نسبت به مشاهده کارتخوانهای خود و تعیین تکلیف آنها مبنی بر اتصال پرونده مالیاتی یا غیرفعالسازی آنها اقدام کنند.در راستای اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی ظرف مدت یک سال پس از ابلاغ این قانون، نسبت به ساماندهی دستگاههای کارتخوان بانکی یا درگاههای پرداخت الکترونیکی اقدام کند که براساس اعلام معاون فناوریهای این بانک، همه اطلاعات درگاههای اینترنتی پرداخت و کارتخوانها از دی ماه سال ۱۳۹۸ برای سازمان امور مالیاتی ارسال شد تا نحوه تشکیل پرونده مالیاتی برای کسبوکارهای مختلف بررسی شود.
از دیماه سال گذشته نیز همه دستگاههای کارتخوان جدید و هر درگاه اینترنتی پرداخت که راهاندازی شده، به سامانه مودیان وصل و برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل شده است. همچنین طبق گفته وی، در گام نخست برای ۱۰۰ هزار کارتخوان که تراکنشهای بالایی داشتند، پیامک ارسال شده است تا نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند. در این زمینه، تازهترین اعلام مسوولان حاکی از آن است که حدود یکمیلیون و ۸۰۰ دستگاه کارتخوان بانکی به پرونده مالیاتی متصل شدهاند و بانک مرکزی برای ۲میلیون و ۲۰۰ کارتخوان پیامک فوری ثبتنام در سامانه مودیان و تشکیل پرونده مالیاتی ارسال کرده است. البته، وضعیت پنج میلیون کارتخوان در زمینه اتصال به پرونده مالیاتی همچنان بلاتکلیف است. در این زمینه، کسانی که نسبت به غیرفعالسازی کارتخوانهای خود که پرونده مالیاتی ندارند، اقدام نکنند، بانک مرکزی یا سازمان امور مالیاتی اقدام لازم در این زمینه را انجام میدهند و در صورتی که مشاغل با جمع کردن کارتخوان از محل فعالیت خود برای ارائه خدمات و کالاها از مشتریان وجه نقد دریافت کنند، این امر نزد سازمان مالیاتی کتمان درآمد محسوب میشود و جریمه مالیاتی را در بر خواهد داشت. طبق این گزارش، مراحل اتصال دستگاههای کارتخوان شما به پروندههای مالیاتی مربوطه به شرح زیر است:
۱) ورود به درگاه خدمات الکترونیک مالیاتی و وارد کردن کد ملی و رمز عبور در صورت ثبتنام در این درگاه.
۲) ورود به صفحه خلاصه وضعیت مالیاتی شما در نظام مالیاتی کشور و انتخاب تعداد پایانههای فروش.
۳) مشاهده تعداد کارتخوانهای به نام شما و اقدام برای اتصال آنها به پرونده مالیاتی یا غیرفعالسازی آنها.
ایران و بحران اقتصادی
تحولات اقتصادی ایران در قرن دوازدهم قمری
تعداد بازدید : 0
نویسنده:
سمیه خانی پور
اثر پیشرو، پژوهشی است تاریخی در بررسی علل و عوامل داخلی و خارجی موثر بر فرآیند تحولات اقتصادی ایران در قرن دوازدهم قمری. کتاب نامبرده همچنین به بررسی مسائلی چون تأثیر اهداف و سیاستهای اقتصادی و سیاسی قدرتهای منطقهای و فرامنطقهای بر تحولات اقتصادی ایران در قرن دوازدهم قمری، عوامل موثر در کاهش سطح روابط و تعاملات تجاری ایران در سدۀ یادشده، جایگاه خلیج فارس در سیاستهای اقتصادی دولتهای افشاریه و زندیه و پیامدهای تحولات اقتصادی ایران در سدۀ دوازدهم قمری میپردازد.
وزیر کار:
هنوز هم میتوان با یک میلیون تومان شغل ایجاد کرد
تعداد بازدید : 0
حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه میتوان با سرمایه کم هم شغل ایجاد کرد، گفت: سه سال پیش مطرح کردیم که با یک میلیون تومان هم میشود شغلی ایجاد کرد و اکنون با وجود گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه هنوز هم میتوان با یک میلیون تومان شغلی را ایجاد کرد اگر چه با سرمایه بیشتر میتوان کارهای بهتری انجام داد.
وی افزود: اگر آموزش مهارت را توسعه بدهیم و بتوانیم مهارت محوری را ترویج کنیم میتوانیم مشاغل زیادی را بدون احتیاج به سرمایه بالا ایجاد کنیم.
بی سابقه در تاریخ لوایح ایران بعد از انقلاب
دفاع رئیسی از لایحه بودجه بدون اعلام آمار و ارقام
تعداد بازدید : 0
خبرآنلاین: درحالیکه کشور و مردم ایران در شدیدترین شرایط معیشتی، اقتصادی، تحریمی هستند و دولت مدعی انجام جراحیهای بزرگ اقتصادی است، ابراهیم رئیسی، اولین رئیسجمهور بعد از انقلاب است که هنگام حضور در بهارستان برای دفاع از اولین لایحه تقدیمی خود، به هیچیک از آمارها و اعداد مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اشاره نکرد و عجیبتر آنکه هیچیک از نمایندگان مجلس هم انتقادی دراینباره مطرح نکردند و از رئیسی، آمار و ارقام مطالبه نکردند تا واقعیتها را در آینه شفاف آمار ببیند و وعدههای را نه در قالب کلامی بلکه بهصورت عدد و رقمی تحویل گیرند تا رأیی کارشناسیتر دهند. تحلیل محتوای سخنان روسای جمهور پیشین (هاشمی، خاتمی، احمدینژاد و روحانی) در جریان دفاع از اولین لایحه بودجه تقدیمیشان، تفاوت رئیسی با اسلاف خود را معنادارتر و آشکارتر میکند: ابن تفاوت در حالی است که حوزه اقتصاد به دلیل تحریمها و برخی ضعفهای مدیریتی به مهمترین و حساسترین حوزه نزد مردمی تبدیل شده که تحتفشارهای معیشتی روزافزون قرار گرفتهاند و مقامات رسمی بهویژه دولتیها نیز تأکید دارند که پیامد بحرانهای اقتصادی را بر زندگی روزمره مردم کاملاً درک میکنند و عزم خود را جزم و تمام امکاناتشان را برای مهار بحرانها بسیج کردهاند.
برجستهترین و اصلیترین ویژگی لایحه بودجه سال آینده نیز اقتصادمحور بودن آن است و برخی پیشنهادهای گنجاندهشده در آن مانند حذف ارز ترجیحی و گرانی احتمالی بنزین از هفتهها قبل، بحثبرانگیز شده است و انتظار میرفت، رئیسی بهعنوان سکاندار قوه مجریه و ارائهدهنده لایحه بودجه با ادبیات اقتصادی یعنی آمار و اعداد، به شبهات و ابهامات پاسخ و هدفگذاریهای خود را در قالب عدد و رقم، شفافسازی کند. اما رئیسی طبق خبر جامع «پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری» در دفاعیه مفصل و اقتصادمجور خود ، فقط چهار بار به آمار و ارقام استناد کرد، سه بار در قالب یک بخش از سخنرانی خود که گفت: «هدفگیری دولت، تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی است... چون سالهای گذشته مشکلات جدی داشتیم رشدی بسیار اندک کمتر از یک درصد وجود داشته است، اما این میزان با همگرایی و همکاری مجلس امکانپذیر است تا در سایه این رشد ۸ درصد بتوان مسئله بیکاری، کاهش جدی پیدا کند». همانگونه که مشاهده میشود، از چهار آمار و ارقام اعلامی رئیسی دو عدد، تکراری و اشاره به «رشد ۸ درصدی» اقتصادی است که قبلاً، بارها تکرار شده و رقم تازهای محسوب نمیشود و ارقام دیگر بیانشده در جملات نیز «نگاه به گذشته» است و کمکی به ترسیم چشمانداز آینده در بودجه رئیسی نمیکند.
تعداد بازدید : 0
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|
عناوین اصلی
اقتصاد آنلاین
پربیننده ترین
-
چگونگی اتصال کارتخوانها به پرونده مالیاتی
-
ایران و بحران اقتصادی
-
هنوز هم میتوان با یک میلیون تومان شغل ایجاد کرد
-
دفاع رئیسی از لایحه بودجه بدون اعلام آمار و ارقام
انتخاب هفته نامه :