|
مدیرعامل جدید شهرکهای صنعتی منصوب شد
تعداد بازدید : 0
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی صادق نجفی را بهعنوان معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران منصوب کرد. صادق نجفی جایگزین علی یزدانی در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران شد.
سیدضیاالدین شجاعی برهان، رئیس کمیته انتصابات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم به نقش شهرکهای صنعتی در صنعت اشاره و خاطر نشان کرد: این سازمان با بهکارگیری سیاستهای حمایتی و همکاری بخشهای دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت میتواند به سمت توسعه صنایع کوچک و ایجاد اشتغال گام بردارد. تحلیلی از یک عامل موثر بر بهبود فضای کسب و کار استان؛
پنجره واحد سرمایه گذاری، حذف کننده امضاهای طلایی
تعداد بازدید : 77
تاکنون پیرامون راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری اقدامات بسیاری در استان و حتی کشور انجام شده است که مرور این وقایع می تواند تصویر واضحی از عاقبت این ظرفیت قانونی که در برنامه پنجم توسعه (ماده 70) دیده شده است را نشان دهد. این ظرفیت قانونی چنین بنا گذاشته شده که دستگاه های صادرکننده مجوز فعالیتهای اقتصادی، به صورت یکپارچه و در یک فضای حقیقی یا مجازی، شرایطی را مهیا کنند تا با رعایت اصل همزمانی، در کمترین زمان و هزینه ممکن مجوزهای لازم صادر گردد.
آذربایجان شرقی در تبریز برای راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری، یک سیستم صدور همزمان استعلامها در مرکز خدمات سرمایه گذاری ایجاد شده است که با مراجعه سرمایه گذار و کسب مدارک لازم، تقاضای وی به صورت همزمان به سازمانهای صادرکننده استعلام ارسال می شود و برای آنها زمانی برای پاسخ به درخواست مذکور داده میشود. اگر سازمان مربوطه نتواند در تاریخ تعیین شده به استعلام پاسخ دهد، بایستی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این استان جوابگوی بالاترین مقام اجرایی باشند. راه اندازی این سیستم تا حد بسیار زیادی سرعت صدور استعلام ها را بالا برده است اما یک اشکال اساسی دارد و آن هم وابسته به شخص بودن سیستم است. یعنی اگر مقامات ارشد این استان به هر دلیلی مداوماً پیگیر خروجی های این سیستم نباشند به شدت آسیب پذیر خواهد بود. مضافاً اینکه هنوز در سازمانها، مداخله های انسانی برای پاسخ به تقاضاها بسیار زیاد است و رفتار سلیقه ای برخی کارشناسان و مدیران می تواند به مرور به این سیستم ایراد وارد کند. در واقع هر چه مداخله انسانی بیشتر باشد آسیب پذیری سیستم هم بالاست.
هیئت مقررات زدایی همانطور که از نام هیئت مقررات زدایی پیداست، این هیئت در وهله اول به دنبال شناسایی و حذف قوانین و مقررات مخل و مزاحم و دوم ایجاد یک ارتباط مسنجم و یکپارچه بین سازمانهای صادرکننده مجوز در سطح کشور است. در واقع کاری که این هیئت انجام میدهد بیشتر سروسامان دادن و منطقی کردن ارتباط سازمانها و قوانین و مقررات مترتب بر آنهاست. به قدری حجم قوانین و مقررات صادرکردن مجوزها زیاد است که این هیئت هنوز نتوانسته وارد فاز اجرایی پنجره واحد شود. اگرچه پیش فرض این هیئت هم، ایجاد سیستمی مشابه آذربایجان شرقی است.
استان کرمان در اولین قدم در بدو ابلاغ این قانون، اولین اقدامی که از سوی دستگاه های ذیربط استان کرمان صورت گرفت این بود که در مکانی مشخص (که مرکز خدمات سرمایه گذاری باشد)، از هر سازمان صادر کننده استعلام، یک نفر تام الاختیار حضور پیدا کند تا سرمایه گذار با مراجعه به این مکان، تمامی مدارک مثبته را تحویل دهد و ظرف زمان تعیین شده نسبت به دریافت پاسخ مراجعه نماید. با خوابیدن تب سازمانها، نه فرد تام الاختیاری معرفی شد و نه چنین فضای فیزیکی عملاً شکل گرفت. این بهانه هم آورده شد که افراد تام الاختیار سازمانها قاعدتاً در رده های بالای مدیریتی هستند و فرصتی برای حضور در پنجره واحد را ندارند. چند سازمان هم با معرفی کارشناسان رده پایین خود، دین خود را ادا شده دیدند.
دومین قدم پس از اینکه ایده نافرجام پنجره واحد فیزیکی به فراموشی سپرده شد، ایده دیگری روی کار آمد آن هم تشکیل پنجره واحد در قالب ستادی که اعضای اصلی آن مدیران ارشد سازمانها یا نمایندگان تام الاختیار آنان بودند. در واقع قرار شد همچون روال گذشته، سرمایه گذاران در سازمانها برای گرفتن مجوز سرگردان شوند و هر کجا که به مشکل اساسی تر برخوردند به دبیر این ستاد مراجعه نماید تا در لیست مدعوین جلسات آن قرار گیرند تا هر زمان فرصت شد از نماینده سازمان مربوطه دعوت شود و از ایشان سوال شود «چرا مشکل سرمایه گذار حل نشده است؟». اوایل جلسات این ستاد پر شور و حرارت برگزار می شد اما به مرور از طرف سازمانها افرادی معرفی می شدند که تا برگزاری جلسه از محتوای آن اطلاع نداشتند!. در واقع چیزی که امروز در کرمان تحت عنوان پنجره واحد فعال است یک چنین وضعیتی دارد.
جمع بندی با توجه به مرور تاریخچه پنجره واحد سرمایه گذاری در ایران و استان کرمان می توان دریافت که هنوز سهولت لازم در صدور مجوزها به دست نیامده که میتواند ناشی از مسائل و کاستی های بسیاری باشد همچون عدم آگاهی و مطالبهگری عمومی، عدم وجود مرکز هماهنگی، پیگیری و پایش ارتباطات الکترونیکی بین سازمانی، عدم وجود نظام انگیزشی و تشویقی مناسب، ضعف زیرساختی، مقاومت بدنه اجرایی سازمانها در مقابل تغییرات و غیره باشد. اما آنچه مهم است، اگر پنجره واحدی تشکیل شود که تحت تأثیر مداخله های انسانی به ویژه در سطوح کارشناسی باشد به شدت آسیب پذیر خواهد بود و نمی تواند از بین برنده میزها و امضاهای طلایی باشد. در واقع یکی از شاخصه های یک پنجره واحد خوب باید همین آیتم باشد در غیر اینصورت شبیه آب در هاون کوبیدن است. موضوع پنجره واحد سرمایه گذاری شاید یکی از مهمترین آیتم های فضای کسب و کار محسوب شود چرا که عمده ناراحتی فعالان اقتصادی بخش خصوصی ناشی از گرفتار شدن در بروکراسی کُند و پیچیده صدور مجوزهای سرمایه گذاری است. بسیار هم عجیب است که در استان کرمان پیرامون این موضوع جلسات متعددی گذاشته می شود، وقت و هزینه بسیاری صرف می شود اما هنوز در نقطه شروع گرفتار مانده ایم. چندان روشن نیست که چه عاملی جلوی تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری آن هم به شکل منطقی و متکی به سیستمی که مداخله سلیقه ای را به حداقل برساند، را می گیرد. البته بخشی از دلیل به عدم درک درست موضوع بر میگردد و بخش دیگر به بی انگیزگی در اجرای آن. وقتی در قرن 21 نتوانیم خود را به تکنولوژی پیشرفته و به روز دنیا مجهز کنیم و هنوز از رویه های وقت کش و هزینه بر سنتی استفاده می کنیم نشان می دهد که سیستم اجرایی جامعه ما نیاز به غربالگری جدید دارد تا روح تازه ای در آن دمیده شود. افراد با انگیزه و صاحب ایده بر سر کار بیایند و امور را به بهترین نحو مدیریت نمایند. دیگر تفکر سنتی در این جامعه جوابگو نخواهد بود و منجر به عقب افتادن از قافله جهانی می شود. بسیاری از مشکلاتی که امروز تحت عنوان نامساعد بودن فضای کسب و کار از آن یاد می کنیم در دنیا کاملاً بدیهی است و رفع شده اند. بنابراین برای موفقیت در پیاده سازی مکانیسیم پنجره واحد سرمایه گذاری، آن هم به صورت کاملاً مکانیزه و با حداقل مداخله انسانی بایستی کمر همت بست و با یک عزم عمومی در جهت تشکیل آن از افراد دلسوز، خردمند و با پشتکار کمک گرفت.
* دبیر هیئت رییسه اتاق بازرگانی کرمان محسن محمدی؛ مدیر تامین و تدارک شرکت گل گهر، مطرح کرد
نقش پررنگ گلگهر در تحقق هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا ۱۴۰۴
تعداد بازدید : 3
مدیر تامین و تدارک شرکت گل گهر و عضو هیات مدیره خانه معدن استان کرمان از جایگاه بسیار خوب گلگهر در برنامه تولید 55میلیون تن فولاد در افق 1404 میگوید. در حال حاضر چرخه تولید فولاد در این شرکت در حال تکمیل است. گفتوگو با محسن محمدی؛ مدیر تامین و تدارک شرکت گل گهر و عضو هیات مدیره خانه معدن استان کرمان را در ادامه میخوانید:
آخرین تحولات گل گهر و اقدامات انجام شده به چه صورت است؟ وضعیت گل گهر متناسب با وضعیت جهانی فولاد است. یعنی صنعت فولاد در دنیا دارای وضعیتی است که بخشی از آن ازسوی وضعیت قیمت جهانی مانند وضعیت سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد به ما دیکته می شود. اما بخش دیگر اثرات مربوط به دلار است. یعنی هرکجا قدرت دلار افزایش پیدا میکند، قدرت مواد معدنی و کامودیتی ها کاهش پیدا می کند. البته عکس این موضوع نیز وجود دارد. وضعیت فعلی و شرایطی که ترامپ آن را حاکم می کند، احتمال کاهش قدرت دلار را افزایش می دهد. این موضوع به طور غیرمستقیم به نفع شرکت هایی همچون گل گهر و یا به صورت مستقیم در فروش های صادراتی است. وضعیت گل گهر مدتی است بسیار بهتر شده، یعنی به لحاظ بهره وری اقدامات خوبی صورت گرفته و قیمت تمام شده مدیریت شده است. اما بخش دیگر مربوط به اثرات جهانی است که براساس آن قیمت مواد معدنی بهتر شده است. به طور کلی می توان گفت وضعیت بهتر شده است. برنامه تولید 55میلیون تن فولاد تعریف شده است که در این وضعیت ما نیز جایگاه بسیار خوبی داشته و بخش زیادی از مواد مورد نیاز در این هدف را باید تامین کنیم. یکی از اقدامات خوبی که انجام گرفته تکمیل چرخه تولید فولاد در مجمتع است. سعی بر آن است که چرخه فولاد را تا انتها برسانیم. مزیت کامل بودن چرخه فولاد آن است که می توان هزینه های حمل را بهتر مدیریت کرد، درنتیجه بسیار اثرگذار خواهد بود. یکی از اشکالات موجود در کشور، پراکندگی زنجیره فولاد است. این موضوع عملا هزینه ها را مضاعف می کند. اگر از این جهت به موضوع نگاه داشته باشیم باید گفت از وضعیت خوبی برخوردار هستیم زیرا ما معدن در اختیار داریم در حالی که خیلی از شرکت های فولادی معدن ندارند. درچشم انداز تولید 55میلیون تن فولاد، 16میلیون تن کسری کنسانتره و حدود 6میلیون تن کسری گندله وجود دارد، این مسئله جزو برنامه های ما قرار دارد که اگر آنها را تامین کنیم می توانیم ادعا کنیم در تحقق افق 1404 ما کمک بسیاری کرده ایم.
آیا در این رابطه چالش هایی وجود دارد؟ به هر حال چالش هایی وجود دارد که عمده ترین آنها مربوط به مسئله آب است. در این زمینه یک برنامه بسیار خوب در دست انجام است و براساس آن آب از خلیج فارس به منطقه انتقال و تا استان یزد نیز می رود. چالش آب با این موضوع در حال برطرف شدن است. در نتیجه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته طی 2 سال آینده آب را در منطقه خواهیم داشت. اما در دراز مدت موضوع های مربوط به حمل ونقل نیز مهم خواهد بود زیرا مصرف کننده محصول نبوده و باید آن را به بازارهای صادراتی رساند. به همین دلیل اقدامات خوبی در زمینه حمل ونقل انجام و در دست اجرا است. یکی دیگر از چالش ها مربوط به سنگ معدن است. در این باره طرح توسعه در دست اجرا است. خیال ما راحت است که بخش زیادی از حدود 170میلیون تن نیاز به سنگ در برنامه افق 1404 را عهده دار خواهیم بود. هم در بخش کنسانتره و گندله و هم در آهن اسفنجی و معدن قرار است بخش زیادی از نیازها را ما تامین کنیم که به نسبت شرکت های دیگر که پراکندگی دارند، ما وضعیت بهتری در اختیار داریم.
وضعیت تکنولوژی های گل گهر به چه صورت است؟ خیلی از کارخانه های ما جدید هستند. به جز یک خط کنسانتره که قدیمی است خط گندله ما در چند سال اخیر راه اندازی شده است. خط کنسانتره جدید ما تکنولوژیهای جدید دارند. در نتیجه میتوان گفت تکنولوژیهای ما به روز بوده و خوب انتخاب شدهاند. سرانه تولید فولاد در دنیا ٢نفر ساعت در هر تن است که چین مکانسیمی با محوریت نیروی انسانی دارد این رقم برایش ٣نفر ساعت در تن است. در ایران این متوسط نسبتا بالا و در حدود ٨یا ١٠ نفر ساعت است. البته شرکتهایی هستند که این رقم برای آنها ٥ است اما متوسط کشور ما عدد خوبی نیست. با توجه به برنامهریزی شرکت گل گهر تمرکز آن بر زنجیره فولاد، فکر می کنم ما در آینده سرانه تولید فولاد منطقی تری را نسبت به دیگر واحدها داشته باشیم. یکی از چالشهایی که در آینده تمام شرکت های فولادی با آن مواجه می شوند سرانه مصرف فولاد خواهد بود. این سرانه در حال حاضر حدود ٢٠٠کیلوگرم برای هر نفر است که این میزان به طور منطقی باید بالای ٣٠٠ باشد. امیدواریم سیاست های کلی اقتصاد کلان کشور به سمتی برود که این تقاضا در بخش مسکن یا دیگر بخشها ایجاد تا این سرانه را پوشش دهد. همچنین به صادرات نیز باید توجه شود زیرا در انتها باید حداقل حدود ١٦ میلیون تن صادرات انجام شود. اگر نتوانیم مصرف و تقاضا را در کشور فعال کنیم رقم صادرات بیش از میزان یاد شده خواهد بود.
چه نظری درباره حضور گل گهر در نمایشگاه های معدنی دارید؟
هدف از حضور در نمایشگاهها برای شرکت هایی مثل گل گهر جذب مشتری نیست. ما مشتری های مشخصی داریم. در ارتباط با حضور در نمایشگاه بیشتر علاقهمند هستیم وضعیت بهبود و در حال رشد خود را نشان دهیم. این موضوع یک دلگرمی برای سهامداران خواهد بود. رئیس مهندسی معدن مس میدوک خبر داد
استخراج زیرزمینی معدن مس میدوک در آینده
تعداد بازدید : 1
رئیس مهندسی معدن مس میدوک شهربابک گفت: با توجه به مطالعات تکمیلی که ذخیره چشمگیری را در اعماق نشان میدهد و از آنجاییکه استخراج به روش روباز در اعماق، مقرونبهصفرفه نیست، برنامهریزی بهمنظور استخراج زیرزمینی در دستور کار است. «اسدالله خواجهزاده» رئیس مهندسی معدن مس میدوک شهربابک با بیان این مطلب گفت: عمر معدن براساس طرح فعلی استخراج با روش روباز 18سال تخمین زده شده است. خواجهزاده افزود: مجموع استخراج سالانه معدن شامل باطله، سولفور و کمعیار و خاکهای اکسیدی، به میزان 32 میلیون تن است. وی ادامه داد: هماکنون، میزان استخراج سولفور برای کارخانه تغلیظ در حدود 8 میلیون تن و خاکهای اکسیدی مورد نیاز لیچینگ 3 میلیون تن در سال است. گفتنی است؛ معدن مس میدوک در فاصلة 42 کیلومتری شمالشرق شهرستان شهربابک و 132 کیلومتری شمالغرب معدن مس سرچشمه قرار گرفته است. براساس آخرین ارزیابی، مجموع ذخایر قابل برداشت معدنی (Mineable) این معدن با عیار حد 0/2 درصد برابر با 180 میلیون تن با عیار 0/58 درصد مس است.
بازدید دانشجویان گروه عمران باهنر از خط تولید شرکت سیمان ممتازان
تعداد بازدید : 0
در ادامه همکاریهای شرکت سیمان ممتازان با دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشجویان گروه عمران این دانشگاه از خط تولید سیمان ممتازان بازدید و ضمن آشنایی با فرآیند تولید در جریان روند تولید و برنامه های کنترل کیفیت این شرکت قرار گرفتند. به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان ممتازان، در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با هدف بهبود کیفیت و تولید محصولاتی منطبق با خواسته مشتریان، همکاری گسترده ای با بخش عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان دارد تا ضمن تلفیق تجربه های صنعتی با تئوری های نوین علمی، گام های بلندی در جهت تامین خواسته مشتریان بردارد. فراخوان سرمایه گذاری در 15 محدوده اکتشافی
تعداد بازدید : 0
ایمیدرو 15 محدوده اکتشافی را از روزهای آتی به فراخوان سرمایه گذاری می گذارد. علی اصغرزاده، مدیر اکتشاف ایمیدرو تصریح کرد: این محدوده ها در آباده تا جازموریان، یزد، شمال هرمزگان و کرمان جنوب قرار دارند. اصغرزاده ادامه داد: پتانسیل های معدنی این نواحی مربوط به سنگ آهن، مس و کرومیت است. مدیر اکتشاف ایمیدرو یادآور شد: اطلاعات پایه این محدوده ها از سوی ایمیدرو تکمیل شده و برای ادامه مطالعات اکتشافی، معدنی و سرمایه گذاری آماده شده اند.
اعضای کمیته تحقیق و تفحص از واگذاری معادن مشخص شد
تعداد بازدید : 0
سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی از تعیین اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صدور مجوز واگذاری معادن خبر داد. سعید باستانی با اشاره به نشست کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع معدنی و وصول و هزینهکرد حقوق دولتی در استانهای همدان، مرکزی، کرمان، یزد و آذربایجان غربی و سایر استانهای دارای منابع معدنی در دستور کار قرار گرفت. عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیته 11 عضو دارد، گفت: محمد علی پومختار، نادر قاضی پور و علیرضا سلیمی طراحان تحقیق و تفحص به عضویت کمیته درآمدند، از بیرون از کمیسیون اصغر مسعودی نیز در این کمیته حضور دارد. وی ادامه داد: حمیدرضا فولادگر، داریوش اسماعیلی، علی اسدی کرم، ولی ملکی، عبدالله رضیان، سعید باستانی و محمدرضا نجفی اعضای دیگر کمیته تحقیق و تفحص از واگذاری معادن هستند. این نماینده مجلس با اشاره به دستور دیگر کمیسیون صنایع و معادن، بیان داشت: بررسی طرح اصلاح ماده (31) قانون مقررات صادرات و واردات در دستور قرار گرفت و کلیات آن به تایید نمایندگان کمیسیون رسید و مقرر شد با کمیسیون ویژه تولیدملی کیمته ای مشترک تشکیل شود تا عنوان و محتوای طرح مذکور اصلاح شود. نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس دهم شورای اسلامی افزود: این طرح به دنبال ممنوعیت واردات کالاهای تولیدی در داخل است که تلاش می شود با تغییر محتوا طرح اصلاحی به تولید داخلی کمک شود. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طرح شمول مشاغل سخت و زیانآور در مورد متصدیان مشاغل تجزیه و توزیع (موزعین) شاغل در شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران از سوی اعضای کمیسیون صنایع و معادن رد شد. صنعت نمایشگاهی؛ صنعتی بدون استاندارد های تعریف شده
تعداد بازدید : 8
امروزه با توجه به توسعه صنعت نمایشگاهی و توجه بیش از پیش به این صنعت لازم است متولیان امر اعم از سایت داران ، مجریان نمایشگاهی ، غرفه سازان و سایر مشاغل و صنایع وابسته استانداردهایی را برای این صنعت تعریف و رعایت نمایند . امروزه در کشور ایران علی رغم برگزاری بیش از 600 عنوان نمایشگاه تخصصی در سطح کشور شاید با نگاهی خوشبینانه بتوان به تعداد انگشت های دست نمایشگاه هایی با استاندارد های بین المللی نام برد. نمایشگاه هایی با استاندارد های جهانی که شامل فضای مناسب اعم از مکان جغرافیایی ، پارکینگ کافی، ارتفاع مناسب سقف ، نور پردازی و سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع ، کف سازی مناسب ، غرفه آرایی در خور توجه ، بازدیدکنندگان تخصصی، ریجستری بازدیدکنندگان ، مولتی مدیا نمایشگاهی و مجریان تخصصی و حتی مشارکت کنندگان مرتبط با موضوع و .... حال برای رسیدن به استاندارد های نمایشگاهی و دستیابی به جایگاه واقعی ایران در صنعت نمایشگاهی منطقه و جهان که البته راه بسیار طولانی و دشواری را در پیش داریم باید از تعریف استاندارد ، پیاده سازی و اجرای آن شروع کرد . در رسته سایت داران باید از بهینه سازی سایت ها آغاز کرد ، بعضا مشاهده شده که سایت نمایشگاهی در برخی استان ها سوله های انبار متروکه ای است که به امر نمایشگاه اختصاص یافته که فاقد حداقل های استاندرد یک سایت اعم از ارتفاع ، نور ، تهویه و پارکینگ و دسترسی مناسب می باشد، در ادامه قیمت گذاری غیر منطقی و در برخی موارد غیر منطقی بعضی عناوین نمایشگاهی است و در نهایت برون سپاری و انتخاب مجریان توانمند بعنوان اصلی ترین راهکار بهبود استانداردهای نمایشگاهی می باشد در رسته مجریان ، خوشبختانه با رتبه بندی صورت گرفته در سازمان های صمت برای مجریان نمایشگاه خوشبختانه شاهد بهبود کیفیت استاندردها می باشیم که البته الزام قانونی برای سایت داران در راستای برون سپاری نمایشگاه به مجریان دارای رتبه بصورت جدی وجود ندارد . مجریان نمایشگاهی با توجه به قیمت گذاری نمایشگاه ها توسط سایت داران و البته تقاضای موجود در بازار برای حضور در نمایشگاه ها در بسیار موارد دستشان بسته می باشد و توان استاندارد سازی و هزینه کردن را ندارند، لیکن در این بخش می توان به راه اندازی وبسایت های ویزه هر عنوان نمایشگاهی برا اطلاع رسانی و جذب مشارکت کننده و در نهایت پذیرش و ثبت نام از بازدیدکنندگات تخصصی اشاره نمود، البته چند زبانه بودن وبسایت را نباید نادیده گرفت. همچنین پذیرش مشارکت کنندگان مرتبط با عنوان و موضوع نمایشگاهی و عدم واگذاری غرفه به اصناف متفرقه اعم از رفاهی و سوغات و هدایا و .... از جمله اساسی ترین استاندارد های نمایشگاهی است که متاسفانه با توجه به فشار مالی که بر روی مجریان می باشد ناچار به این کار می شوند. تامین تجهیزات و امکانات متناسب اعم از موکت سالم و تمیز ، غرفه های پیش ساخته و سالم ، تبلیغات محیطی قبل و حین برگزاری نمایشگاه ، مولتی مدیا مناسب ، تنظیف و حراست نمایشگاه، ریجستری و جمع آوری آمار بازدیدکنندگان ، بیمه های حوادث و آتش سوزی و سایر مواردی که از فرصت خارج است می توام بعنوان استاندردهایی نام برد که مجریان نمایشگاهی باید رعایت نمایند . در بخش مربوط به غرفه سازان نیز می توان به بروزرسانی طراحی غرفه و ایده پردازی در این بخش اشاره نمود ، همچنین بهبود کیفیت مصالح و تامین لوازم سالم برای غرفه ها و در نهایت رنگ آمیزی متناسب با موضوع عنوان نمایشگاهی و رعایت رنگ سازمانی مشارکت کنندگان اشاره نمود . در نهایت متولی اصلی برای تعریف و پیاده سازی و اجرای استانداردهای لازم در بخش خای مختلف صنعت نمایشگاهی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و البته بصورت ویژه سازمان توسعه تجارت است که باید اقدامات لازم برای این امر را تدارک و اجرا نماید .
* مدیرعامل شرکت پارس اکسون شایان تعداد بازدید : 0
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|
-
مدیرعامل جدید شهرکهای صنعتی منصوب شد
-
پنجره واحد سرمایه گذاری، حذف کننده امضاهای طلایی
-
نقش پررنگ گلگهر در تحقق هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا ۱۴۰۴
-
استخراج زیرزمینی معدن مس میدوک در آینده
-
بازدید دانشجویان گروه عمران باهنر از خط تولید شرکت سیمان ممتازان
-
فراخوان سرمایه گذاری در 15 محدوده اکتشافی
-
اعضای کمیته تحقیق و تفحص از واگذاری معادن مشخص شد
-
صنعت نمایشگاهی؛ صنعتی بدون استاندارد های تعریف شده